۷۰ درصد سفرهای درون شهری قزوینی‌ها با خودروی شخصی است

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهروندان قزوینی ۷۰ درصد سفرهای درون‌شهری خود را با خودروی شخصی انجام می‌دهند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر است.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر مردم شهر قزوین نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر تمایل زیادی به استفاده از خودروی شخصی از خود نشان می‌دهند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر از جمله میدان آزادی، ورودی خیابان نادری، پل هفت دی و میدان میرعماد است.

وی چهارراه عدل و خیابان‌های بوعلی، فردوسی و شهدا را از دیگر معابر دارای ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از سفرهای درون‌شهری قزوین با خودروی شخصی انجام می‌شود که سهم اتوبوس ۱۸.۶ درصد، دوچرخه ۲.۶ درصد، موتورسیکلت ۴.۲ درصد و مابقی مربوط به سایر مدهای حمل‌ونقلی است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با تاکید بر اینکه سیاست کلی این معاونت، دور کردن خودروی شخصی از مرکز شهر و افزایش حمل و نقل همگانی و حمل‌ونقل سبز است، اضافه کرد: ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقلی سریع و کارآمد و رقابت‌پذیری با خودروی شخصی از طریق اجرای خطوط ویژه اتوبوس از دیگر اهداف مد نظر ما محسوب می‌شود.

زرآبادی‌پور همچنین خواستار خودداری شهروندان از استفاده خودروی شخصی تک‌سرنشین شد و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در راستای بهبود وضعیت ترافیک شهر، اقدام به تقویت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی حوزه ترافیک در سطح شهر کرده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین وجود دارد، بنابراین نیاز نیست که شهروندان برای تمام ترددهای درون شهری از خودروی شخصی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 451976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.