سنجش قد و وزن ۷ میلیون دانش‌آموز/آموزش نحوه سنجش بی‌ام‌آی در شبکه شاد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که طبق آخرین آمارها، قد و وزن شش میلیون و ۶۳۰ هزار دانش آموز در قالب طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان سنجیده شده و به رقمی نزدیک به هفت میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایمنا، مهرزاد حمیدی در مراسم افتتاحیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان و افتتاح نمایشگاه آنکه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه اعمال یک مدیریت تغییر در سبک زندگی دانش آموزان برای ما حائز اهمیت است، اظهار کرد: کار بزرگ یک اندیشه و اقدام برگرفته از مفاهیم علمی نیاز دارد و بهره‌گیری از آموزه‌های علوم رفتاری را در پیشبرد این تغییر سبک زندگی در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: بهره‌گیری از آموزه‌های یادگیری، مدیریت تغییر و آموزه‌های رهبری فرزندان در خانواده و فرزندپروری از این جمله هستند و همچنین متمرکز بر آگاهی بخشی در سطح عموم برای تغییر دانش، تغییر بینش، تغییر رفتار کوچ از سبک زندگی غیر فعال به سمت سبک زندگی فعال را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

حمیدی با بیان اینکه این طرح با همه سختی‌هایی که دارد به صورت امیدوارانه پیش می‌رود گفت: ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آموزش نحوه ارزیابی و سنجش بی ام آی را در شبکه شاد تماشا کرده‌اند. ۸۰ پوستر آموزشی ویژه والدین طراحی و به صورت مجازی بارگذاری می‌شود. چاپ مطالب آموزشی در مجلات پیوند و رشد در حال انجام است. برگزاری دوره‌های ضمن خدمت نیز تدارک دیده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: شش نمره از نمره درس تربیت بدنی برای طرح "کوچ" در نظر گرفته شده است. طرح به سناد متصل شده و بی ام آی هر دانش آموزی سنجیده شود در سامانه سناد به ثبت می‌رسد. بیش از ۷۹ هزار مدیر مدرسه، ۲۱ هزار مدیر تربیت بدنی، ۶۰۰۰ مربی مراقب سلامت، ۹۲ هزار معلم پایه و ۳۶ هزار معلم منتخب ارزیابی آموزشی در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: تا هفته گذشته شش میلیون و ۶۳۰ هزار دانش‌آموز قد و وزنشان سنجیده شده و به رقمی نزدیک به هفت میلیون نفر رسیده است. کار سخت ما که مداخله و مشاوره دادن است بعد از سنجش بی ام آی شروع می‌شود. در اسفندماه سنجش ثانویه را انجام می‌دهیم.

بر اساس گزارش میزان، وی با بیان اینکه این طرح به تنهایی روی چاق‌ها متمرکز نیست بلکه برای همه دانش‌آموزان کارکردهایی دارد، گفت: از نهادهای بیرونی، چون انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کمک گرفته‌ایم و آن‌ها هم وارد میدان شده‌اند.

کد خبر 451975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.