تله کابین کرمانشاه هیچ آسیبی به طاق‌بستان نمی‌رساند

شهردار کرمانشاه در خصوص انتقاداتی که در مورد آسیب رسانی پروژه تله کابین به طاق بستان وجود دارد، گفت: تله‌کابین یک کیلومتر با طاق‌بستان فاصله دارد و هیچ مشکلی برای ثبت جهانی آن نیست ضمن اینکه تمام مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است.

سعید طلوعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی امروز شهرداری با تمام توان در حال اجرای پروژه‌های شهر است و کرونا نتوانسته در فعالیت‌های شهرداری خللی وارد کرده یا آن را متوقف کند.

وی با اشاره به پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان مدرس تصریح کرد: برخی در اجرای این پروژه معتقد بودند که شهرداری موقعیت کسبه را در نظر نگرفته است، اما باید گفت اجرای این پروژه باعث رونق اقتصادی برای کسبه می‌شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه پیاده راه مدرس به طول ۱۴۰۰ متر از «کوچه لک‌ها» تا «میدان جهاد سازندگی» است، گفت: هدف اصلی از ایجاد پیاده راه کاهش استفاده همشهریان از خودرو و کاستن بار ترافیک و همچنین احیا کردن فرهنگ پیاده روی است.

وی ادامه داد : در قسمت میانی این طرح، خط BRT با شش ایستگاه راه اندازی می‌شود و در پیاده راه نیز از مبلمان شهری و فضای سبز استفاده خواهد شد و حتی تعویض تابلوهای مغازه‌های طول این پیاده راه را در دستور کار داریم.

طلوعی گفت: برای اجرای پروژه پیاده راه مدرس از کارشناسان «شرکت آمودراه» کمک گرفته ایم.

وی گفت: به زودی سند چشم‌انداز شش ساله شهر کرمانشاه را ارائه می‌دهیم که در این چشم‌انداز شش ساله شهر را آماده تحولات خوبی در حوزه خدمات شهری، ترافیک و عمرانی خواهیم کرد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به روند ساماندهی مشاغل مزاحم تصریح کرد: ۵۶۰ مغازه ضایعاتی در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد که در محله ملاحسینی زمینی برای استقرار ضایعات فروشی‌ها در نظر گرفته شده و به زودی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه گفت: ۱۲ نقطه حاد در شهر کرمانشاه از جمله پل جانبازان الهیه و شهرک ظفر شناسایی شده که با لوله گذاری و کانال‌کشی مشکل آبگرفتگی این ۱۲ نقطه رفع شده است.

شهردار کلانشهر کرمانشاه در خصوص پروژه تله‌کابین کرمانشاه گفت: تله کابین یکی از پروژه‌های مهم کرمانشاه است که موجب ایجاد دو هزار شغل در این شهر می‌شود.

وی همچنین در خصوص انتقاداتی که به بحث آسیب رسانی این پروژه به طاق بستان وجود دارد، اظهار کرد: تله‌کابین یک کیلومتر با طاق‌بستان فاصله دارد و هیچ مشکلی برای ثبت جهانی آن نیست ضمن اینکه تمام مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است.

کد خبر 451958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.