قیمت گوشت قرمز هر روز در حال افزایش است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان از افزایش قیمت‌ها در بازار این صنف به صورت روزانه خبر داد.

اصغر پورباطنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در تشریح آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: قیمت‌ها هر روز در حال افزایش است و نوسانات روزانه در بازار تأثیر محسوسی در کاهش قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز ندارد. از بیست و هشتم صفر قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

وی افزود: به رغم توزیع حجم قابل توجهی از گوشت قرمز دام سبک در بازار، قیمت‌ها هنوز شکسته نشده است و همچنان نرخ گوشت بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه نظام عرضه و تقاضا تعیین‌ کننده نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز در روند معاملات بازار است، تصریح کرد: در صورتی که گوشت قرمز با قیمت پایین و ارزان در میان قصاب‌ها و فروشندگان گوشت قرمز اصفهان توزیع شود و بازار نیازی در زمینه عرضه نداشته باشد، قیمت گوشت هم پایین می‌آید.

پورباطنی اضافه کرد: فروشندگان واحدهای صنفی معتبر اتحادیه با اضافه کردن هشت درصد از کل قیمت به نرخ فروش گوشت قرمز در مغازه‌شان فعالیت می‌کنند. قیمت‌ها در بازار فعلاً در حالت شناور بسر می‌برد.

وی با بیان اینکه کاهش تقاضا در واکنش به افزایش قیمت هر کالای اساسی طبیعی است، ادامه داد: تقاضا برای خرید گوشت قرمز در بازار کاهش پیدا کرده و قدرت خرید مردم با توجه به قیمت‌های جدید تا حد زیادی پایین آمده است. هزینه مدیریت یک واحد صنفی همچون پرداخت قبوض و مالیات نیز افزایش یافته اما فروشندگان گوشت قرمز در اصفهان قادر به تعطیل کردن مغازه‌های خود نیستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با اشاره به تأثیر گرانی گوشت بر کاهش درآمد واحدهای صنفی با وجود ثبات هزینه‌های مدیریت یک مغازه، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو نایلون مورد نیاز واحدهای صنفی به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده و افزایش هزینه مواردی از این قبیل تأثیر قابل توجهی بر افزایش نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار دارد.

پورباطنی افزود: اصفهان دام سبک مورد نیاز خود را از استان‌های همجوار تأمین می‌کند و در تأمین نیاز دام سنگین استان خودکفا است؛ افزایش قیمت نهاده‌های دامی، بالا رفتن نرخ دستمزد کارگر و واسطه‌گری عواملی است که باعث بالا رفتن قیمت دام سبک و سنگین مورد نیاز بازار شده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 451957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.