بندرعباسی‌ها روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می‌کنند

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس گفت: شهروندان بندرعباسی روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می‌کنند و در ماه بیش از هشت میلیارد تومان هزینه جمع آوری این زباله‌ها می‌شود.

اسماعیل موحدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌شود زباله‌های تولیدی خود را هر شب رأس ساعت ۲۱ بیرون از منزل قرار دهند تا از انباشت آن در طول روز و آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.

وی گفت: برخی از خانواده‌ها صبح‌ها موقع خروج از منزل یا در ساعات روز زباله‌های تولیدی خود را درون مخازن قرار می‌دهند و همین موضوع عامل تجمع انبوهی از زباله‌ها تا زمان جمع آوری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس اضافه کرد: قرار دادن زود هنگام زباله در مخازن علاوه بر پیدایش زباله‌گردها، زمینه انتشار بوی نامطبوع، رشد و تغذیه حشرات و جوندگان و سگ‌های بلاصاحب را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: زباله هر شب بعد از ساعت ۲۱ به صورت هماهنگ در کل کشور جمع آوری می‌شود و با در نظر گرفتن تمام ابعاد از جمله پیشگیری از ایجاد ترافیک این ساعت پیش بینی شده است.

موحدی نژاد خاطرنشان کرد: هزینه جمع آوری زباله در شهر بر اساس میزان تناژ تولیدی بااست و به همین دلیل امکان جمع آوری دو یا چند بار در روز زباله که درخواست برخی از شهروندان است وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد پاکیزگی شهر و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی دارند از همه شهروندان درخواست کرد در ساعات ابتدایی شب یا ساعت اعلام شده زباله‌های خود را درون مخازن قرار دهند و از بیرون گذاشتن زود هنگام آن یا در دیگر ساعات روز خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس بر همراهی بیشتر شهروندان با مجموعه مدیریت شهری به منظور حفظ محیط زیست، جلوگیری از ایجاد آلودگی و همچنین فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه انباشت زباله در هر نقطه از شهر به شماره ۱۳۷ شهرداری بندرعباس اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آن در اسرع وقت اقدام شود.

کد خبر 451950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.