بازداشت گروگانگیر گچسارانی پس از ۱۰ سال

پشت پرده شایعه تجارت اعضای بدن بیماران کرونایی در تبریز، بازداشت جوان اخاذ اراکی، دستگیری شرور جنوب تهران، فوت سه کارگر بر اثر سقوط بالابر در ایستگاه در حال ساخت مترو تهران، بازداشت گروگانگیر گچسارانی پس از ۱۰ سال و تصادف مرگبار در یزد را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عوامل انتشار شایعه تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز شناسایی و دستگیر شدند و مسئولان شهر تبریز در این خصوص اظهارنظر کردند.

طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز در فضای مجازی منتشر شد. شایعه‌ای که به یک پرونده قضائی در دادگستری استان هم استناد کرده بود و اکنون رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی از شناسایی عوامل انتشار شایعات در خصوص تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز خبر داد.

وی گفت: طی رصدهای فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار و ترویج شایعه‌ای مبنی بر پشت پرده تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز کرده بودند شناسایی شدند.

همچنین رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این خبر به اندازه‌ای مضحک و دروغ بود که دانشگاه علوم پزشکی تبریز هیچ نیازی به انتشار تکذیبیه ندید.

در عین حال مسئولان قضائی و انتظامی استان از شهروندان درخواست کردند برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر مراجعه کرده و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و از بازنشر آن‌ها خودداری کنند.

بازداشت جوان اراکی که اخاذی می‌کرد

رئیس پلیس فتا استان مرکزی اظهار کرد: در پی شکایت یک زن جوان اراکی مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با وعده ازدواج با وی دوست شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

احسان آنقی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی چندی پیش با این جوان اراکی در فضای مجازی آشنا شده و پس از مدتی و با سوء استفاده از اعتماد این خانم و وعده ازدواج جوان متهم به عکس‌های خصوصی او دست پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: در ادامه مشخص شد متهم با تهدید شاکی به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به اخاذی می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به دستگیری متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس اظهار کرد: متهم به دو میلیارد ریال اخاذی از شاکی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اعتراف کرد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از خانم‌ها در فضای مجازی با وعده ازدواج و نزدیک شدن به این افراد و دسترسی به اطلاعات شخصی آن‌ها برای اخاذی و کلاهبرداری خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری شرور جنوب تهران

سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری فردی شرور که علاوه بر اخلال در نظم عمومی، شیشه‌های پنج دستگاه خودرو و سه باب مغازه را در محله خزانه تخریب کرده بود، خبر داد و گفت: متهم کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد.

دوستعلی جلیلیان گفت: خبری مبنی بر اینکه راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید در حالتی غیرعادی با عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد به خودروها و مغازه‌ها خسارت وارد کرده‌اند، دریافت شد.

وی افزود: پس از اطلاع مأموران از وقوع این حادثه تیمی از مأموران کلانتری ۱۶۰ خزانه به نشانی اعلامی اعزام شدند و مشخص شد متهمان پس از تخریب خودروها و شیشه‌های مغازه از محل گریخته‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی، پلاک انتظامی خودروی متهمان به دست آمد، تصریح کرد: در رصدهای اطلاعاتی مالک خودرو که همان راننده خودروی سواری بود شناسایی شد و مأموران کلانتری خزانه موفق شدند با شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضائی، این فرد شرور را کمتر از یک ساعت دستگیر کنند و متهم در همان بازجویی اولیه به جرم ارتکابی با همکاری همدستش اعتراف کرد.

کشته شدن سه کارگر بر اثر سقوط بالابر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اعلام خبر سقوط مرگبار بالابر در ایستگاه در حال ساخت مترو در تقاطع خیابان آزادی و نواب، اظهار کرد: یک مورد حادثه سقوط بالابر در تقاطع خیابان آزادی و نواب به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل حادثه ایستگاه مترو در حال ساخت بود و پروژه کارگاهی در آن وجود داشت و پیمانکار و کارگران در حال کار بودند که یک دستگاه بالابر متعلق به پیمانکار در حالی که بنابر اطلاعات اولیه سه نفر در آن حضور داشتند، به پایین سقوط کرده بود.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان خود را به محل سقوط دستگاه بالابر رسانده و با تجهیزات موجود ضمن انجام عملیات برش‌کاری، به سرعت موفق شدند هر سه نفر را از داخل بالابر خارج کنند و پس از تحویل این افراد به عوامل اورژانس مشخص شد هر سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بازداشت گروگان‌گیر گچسارانی پس از ۱۰ سال

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از دستگیری قاتل متواری توسط پلیس اطلاعات و امنیت و آگاهی شهرستان گچساران خبر داد.

سید محمد موسوی اظهار کرد: در پی دریافت خبر یک فقره آدم ربایی در سال ۱۳۸۹و انتقال فرد ربوده شده به شهرهای مرزی شرق کشور و قتل فرد ربوده شده توسط فردی به هویت معلوم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: قاتل فراری که فردی حرفه‌ای و دارای سوابق متعدد کیفری در جرایم مختلف بود به صورت مستمر در همان استان‌های شرقی و مرزی در مخفیگاه‌های متعدد مخفی می‌شده است که با هماهنگی و پیگیری دستگاه مقتدر قضائی و با همکاری و پشتیبانی پلیس اطلاعات و امنیت استان و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات آدم‌ربای قاتل در تور اطلاعاتی قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی آخرین محل اختفای آدم‌ربای قاتل در یکی از شهرهای استان همجوار شناسایی شد که با هماهنگی و اخذ نیابت قضائی دو اکیپ از نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس آگاهی شهرستان گچساران به محل مورد نظر اعزام شده و در یک عملیات ضربتی فرد قاتل دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی به شهرستان گچساران انتقال یافت.

تصادف مرگبار در یزد

رئیس اورژانس استان یزد از وقوع تصادف در محور مهریز به انار خبر داد و گفت: این حادثه دو کشته و پنج مصدوم بر جا گذاشت.

احمد دهقان اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور مهریز به انار دو نفر از سرنشینان این خودرو را به کام مرگ فرستاد، این دو نفر در صحنه حادثه و قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این حادثه پنج مصدوم نیز داشت که دو نفر از این مصدومان با دو آمبولانس به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز منتقل شدند و سه مصدوم دیگر نیز با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل شدند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار واژگونی خودرو در محورهای استان یزد خاطرنشان کرد: علت این حادثه توسط پلیس در دست بررسی است، اما احتمالاً خواب آلودگی راننده و ناتوانی در کنترل خودرو به دلیل سرعت بالا علت این حادثه بوده است.

کد خبر 451947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.