هزینه ۲۷۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای انسولین در سال ۹۸

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه انسولین مصرفی بیمه‌شدگان شده است، گفت: حمایت قابل توجهی از بیماران دیابتی و پوشش بیمه‌ای انواع انسولین در بازار دارویی کشور داشته‌ایم.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود سازمان در سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه انسولین مصرفی بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار داده است که حدود ۲۶۰ میلیارد تومان درانسولین‌های قلمی بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه سلامت بین ۷۰ تا ۹۵ درصد از قیمت انسولین مصرفی را پوشش بیمه‌ای می‌دهد که عمدتاً پوشش ۹۵ درصدی دارند و تعداد محدودی بر اساس تفاهم‌نامه سازمان غذا و دارو پوشش ۷۰ درصد دارند. قیمت ویولن‌های انسولین در بازار حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۳۵ هزار تومان است که عمدتاً ۹۰ درصد مبلغ آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

رضایی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت به لحاظ اولویت بخشیدن به پوشش خدمات در سطح پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن، حمایت قابل توجهی از بیماران دیابتی و پوشش بیمه‌ای انواع انسولین در بازار دارویی کشور داشته، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای تسهیل دریافت انسولین، تمدید پرونده بیمه شدگان در سامانه تائید خدمات در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور بیمه‌شدگان انجام می‌شود.

کد خبر 451943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.