بررسی درگیری‌ها در مرزهای شمال غربی کشور در جلسه کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو ادامه درگیری در مرزهای شمال غربی کشور و میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آخرین تحولات حول موضوع قره‌باغ در کمیته روابط خارجی کمیسیون با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و اطلاعات و فرماندهی مرزبانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون در بررسی تحولات جهانی، اقدامات توهین‌آمیز و ضداسلامی در کشور فرانسه و مواضع رئیس جمهور این کشور درباره اسلام گرایی را محکوم کرده و نسبت به آن ابراز انزجار کردند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن اقدامات علیه شخصیت پیامبر اعظم اسلام (ص)، با روند جهانی مخالفت با مواضع آقای مکرون اعلام همراهی کرد و از دولت و وزارت امور خارجه خواست که اقدامات مقابله‌ای لازم را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه نماینده هیئت اعزامی کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی مباحث مرزی و امنیتی، از بازدید میدانی شده و وضعیت منطقه مرزی در شهرستان زابل و وضع دیوارهای مرزی در منطقه سیستان گزارشی ارائه کرد.

عمویی تاکید کرد: همچنین درباره سوال آقای دهمرده، نماینده زابل از وزیر محترم کشور رأی‌گیری شد که با توجه به قانع نشدن این نماینده، سوال به صحن علنی ارجاع شد. در ادامه جلسه، موادی از طرح تشکیل سازمان پدافند عامل به تصویب رسید و بررسی مقدماتی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش آغاز شد.

وی با اشاره به جلسه کمیته خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پیرو ادامه درگیری در مرزهای شمال غربی کشور و میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آخرین تحولات حول موضوع قره‌باغ در کمیته روابط خارجی کمیسیون با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و اطلاعات و فرماندهی مرزبانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عمویی تصریح کرد: این درگیری، تهدیداتی را برای جمهوری اسلامی همراه داشته که از جمله آنها، اصابت تعداد بالایی راکت و خمپاره به داخل کشور است. بر این اساس در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات شده در حوزه فعالیتشان ارائه دادند و اعضای کمیته ضمن تاکید بر همکاری بین دستگاهی، بر ضرورت تقویت فعالیت بین‌المللی کشورمان جهت پایان سریع‌تر این درگیری، حل و فصل صلح‌آمیز موضوع و پیگیری منافع ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

کد خبر 451926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.