کدام کشورها شیوع کرونا را مهار کردند؟

به نظر می‌رسد ۶ کشور استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، هنگ کنگ، ویتنام و سنگاپور توانستند با موفقیت از موج دوم شیوع ویروس کرونا خارج شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در بعضی از کشورهای اروپایی مانند جمهوری چک، لهستان و گرجستان ۲۵ تا ۳۰ برابر بیشتر از تعداد بیماران کرونایی در طول موج اول بیماری است. با وجود اینکه این کشورها برای مهار کردن شیوع ویروس کرونا با چالش‌های عظیمی روبرو هستند، اما قوانین جدی و شدیدی برای پیشگیری از آن وضع کردند.

ویتنام یکی از اولین کشورهایی بود که توانست موج اول بیماری را با موفقیت پشت سر بگذارد، به طوری که تا ماه جولای حتی یک مرگ ناشی از بیماری کرونا در آن گزارش نشد. اقدامات موفقیت‌آمیز این کشور شامل بستن زودهنگام مرزها، انجام آزمایشات لازم، ردیابی تهاجمی و قرنطینه کردن همه افراد مبتلا به کرونا و نزدیکان آن‌ها بود. مسئولان این کشور به مدت دو هفته در ماه آوریل محدودیت‌های خاصی وضع کردند و از مردم خواستند به جز در موارد اورژانسی و خرید وسایل مورد نیاز و مواد غذایی از منزل خارج نشوند. علاوه بر این ویتنام برای آگاه کردن مردم نسبت به علائم بیماری کرونا از روش‌های خلاقانه، اقدامات پیشگیرانه و هشدار اهمیت شستن دست‌ها استفاده کرد. تا تاریخ چهارم سپتامبر ۶۳۲ نفر در ویتنام به بیماری کرونا مبتلا شدند و ۳۵ نفر آن‌ها جان خود را از دست دادند.

کشورهای ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی نیز به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، استراتژی‌های بکار رفته در کشور ویتنام را اجرا کردند. به مدت دو ماه هیچ مورد ابتلای جدید در کره جنوبی گزارش نشد، اما با باز شدن رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز تفریحی و کلیساها، تعداد افراد مبتلا به کرونا در ماه اوت افزایش پیدا کرد. مسئولان این کشور به منظور کنترل بیشتر شیوع بیماری از سیستم‌های جدید ردیابی و آزمایش افراد استفاده کردند. در حال حاضر روزانه ۵۰ تا ۹۰ نفر در کره جنوبی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند. به همین ترتیب در کشور ژاپن نیز روزانه بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ مبتلای جدید وجود دارد. این آمار در کشور هنگ کنگ بین پنج تا ۱۸ نفر است.

بعضی از کشورهای آسیایی که با موفقیت از موج دوم بیماری خارج شدند، ثابت کردند قرنطینه‌کردن تنها راه حل پیشگیری از ابتلا به کرونا نیست، بلکه لازم است موارد خاص دیگر مانند انجام آزمایش‌های موثر، ردیابی تماس‌ها و جداسازی افراد نیز انجام شود. علاوه بر این برای مهار شیوع ویروس کرونا باید کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های مذهبی و مشاغل غیرضروری تعطیل شوند. مردم نیز باید علاوه بر استفاده از ماسک، اقدامات پیشگیرانه دیگر را رعایت کنند.

کد خبر 451898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mhm IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    دمشون گرم