کدام گروه‌های شغلی در شهرستان‌های بحرانی اعمال محدودیت می‌شوند؟

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار با نظر و اختیار ریاست ستادهای شهرستان‌های پنج‌گانه که شناخت بیشتری از مشاغل دارند، با تشکیل جلسه تصمیم‌گیری می‌کنند که کدام مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار اعمال محدودیت شوند و کدام تعطیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی شامگاه دوشنبه در نشست خبری آنلاین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه با توجه به گزارش‌هایی که از دانشگاه علوم اصفهان و کاشان در خصوص تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا ارائه شده، وضعیت استان همچنان بحرانی و قرمز است، اظهار کرد: در پنج شهرستان استان اصفهان از جمله گلپایگان، خوانسار، نجف‌آباد، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه گروه‌های شغلی دو، سه و چهار اعمال محدودیت می‌شود.

وی ادامه داد: در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار با نظر و اختیار ریاست ستادهای شهرستان‌های پنج‌گانه که شناخت بیشتری از مشاغل دارند، با تشکیل جلسه تصمیم‌گیری می‌کنند که کدام مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار اعمال محدودیت شوند و کدام تعطیل خواهند شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌های استان وضعیت مشابه با پنج شهرستان بحرانی دارند، مقرر شد با نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ستاد کرونا استان، لیست این شهرستان‌ها به ستاد مقابله با کرونا ارسال شود و برای اعمال محدودیت در آن‌ها مجوز دریافت کنیم و بعد از ابلاغ دستورات ستاد ملی، اطلاع‌رسانی به شهرستان‌های مورد نظر انجام شود.

وی با اشاره به درباره فعالیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و تشدید نظارت‌ها، اضافه کرد: با تشدید نظارت‌ها می‌توان شیوع بیماری کرونا را مهار کرد، اعمال محدودیت‌ها در خصوص پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در ۲۴ شهرستان استان اصفهان ادامه خواهد یافت و امیدواریم افراد از حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

غلامی در خصوص اعمال محدودیت در پارک‌ها و تفرجگاه‌های کلانشهر اصفهان افزود: خودروهایی که در کنار پارک‌های حاشیه رودخانه پارک می‌کنند، مشمول جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، درون شهری و برون شهری نیز اعمال می‌شود، تصریح کرد: در خصوص اتوبوس‌های برون شهری نیز اتوبوس‌هایی که بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت مربوطه در اختیار مسافران قرار داده ندهند، مانع حرکت آن‌ها خواهیم شد.

راه اندازی سامانه «رصد» برای ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: مدارس با رعایت تمام نکات بهداشتی و به صورت ترکیبی یعنی آموزش مجازی و حضوری می‌توانند فعالیت کنند و همچنان برای حضور دانش‌آموزان اختیار با والدین است.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا سامانه "رصد" راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: تمام واحدهای تولیدی و مشاغل باید "کیو آر کد" را باید از سامانه سلامت و بهداشت و درمان استان دریافت و پشت ویترین مغازه و یا واحد صنفی خود نصب کنند، واحدهایی که هنوز کد مربوطه را دریافت نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر اقدام به اخذ کد کنند، چرا که هر واحد صنفی که این کد را نداشته باشد، جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: آرامستان‌ها در حد دفن اموات مجوز دارند و امکان برگزاری مراسم بسیار محدود با بستگان نزدیک و در فضای باز با فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.

۵۵ درصد از افراد نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را رعایت می‌کنند

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه درباره دور کاری کارمندان تصمیم‌گیری شد و این موضوع ابلاغ نیز شده است، افزود: اولویت دور کاری با بیماران زمینه‌ای و زنان باردار است، برای سایر کارمندان نیز با نظر مدیر دستگاه و متناسب با حجم مراجعات است، به نحوی که خدمات مطلوب را به ارباب رجوع ارائه دهند، دور کاری در ادارات باید با نظر مدیر دستگاه شیفت‌بندی شود.

وی با بیان اینکه آمار استفاده از ماسک در بخش‌های مختلف متفاوت بوده است، تصریح کرد: وضعیت خوبی درباره ارزیابی استفاده از ماسک در استان نداریم و قبلاً حدود ۸۵ درصد از ماسک استفاده می‌کردند، اما اخیراً این میزان به حدود ۴۲ درصد رسیده و با بازرسی‌های انجام شده میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا افراد به طور متوسط حدود ۵۵ درصد نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

غلامی در پاسخ به خبرنگار ایمنا مبنی بر ارزیابی اعمال محدودیت‌ها، خاطرنشان کرد: طبق آماری که دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام می‌کنند، هنوز روند افزایشی را در مورد ابتلاء داریم، اما با اعمال محدودیت‌ها شیب رشد بستری‌ها، فوتی‌های و مبتلایان استان ملایم‌تر شده است.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای عدم استفاده از ماسک و جریمه ماسک نزدن، گفت: اکنون نیز جریمه ماسک در تهران به صورت پایلوت انجام می‌شود و بعد از رفع نواقص این طرح، جریمه ماسک در شهرهای بزرگ نیز اعمال خواهد شد و به محض ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.‌

کد خبر 451889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.