بندرانزلی مجهز به دستگاه تفکیک زباله از مبدا شد

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه انزلی به عنوان اولین شهر شمال کشور مجهز به دستگاه تفکیک زباله از مبدا شد، گفت: دستگاه دریافت کننده پسماند جهت تفکیک زباله از مبدا و بازیافت قابلیت شارژ کارت خرید دارد.

به گزارش ایمنا، بدرالدین بدری ظهر امروز در حاشیه افتتاح دستگاه هوشمند دریافت پسماند خشک در بندرانزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از چند کلانشهر از جمله تهران و شیراز، بندرانزلی اولین شهر در شمال کشور است که مجهز به این دستگاه شده است.

وی با بیان اینکه ساخت دستگاه مذکور توسط یک شرکت دانش بنیان و به همت جوانان نخبه کشور صورت گرفته و هزینه پایینی در مقایسه با مشابه خارجی دارد، افزود: توجه به استفاده از نمونه داخلی این دستگاه گامی در راستای توجه به تحقق شعار جهش تولید بوده است.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه دستگاه دریافت کننده پسماند جهت تفکیک زباله از مبدا و بازیافت قابلیت شارژ کارت خرید دارد، تصریح کرد: این اقدام در راستای تشویق و ترغیب شهروندان برای تفکیک زباله از مبدا است که قطعاً باعث کاهش میزان زباله تر و خشک تولید شده شهروندان می‌شود.

بدری با بیان اینکه در حال حاضر هر شهروند انزلیچی روزانه یک کیلوگرم زباله تر و خشک تولید می‌کند، گفت: این میزان تولید زباله بیش از معیار جهانی است لذا همکاری شهروندان در این طرح و تفکیک زباله از مبدا علاوه بر کاهش مجموع زباله جمع آوری شده باعث می‌شود کود تولیدی درصد خلوص بیشتری داشته باشد؛ همچنین تفکیک زباله از مبدا باعث کاسته شدن از فشار به دستگاه کمپوست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جانمایی دستگاه مذکور در پارک ساحلی است، گفت: جانمایی دستگاه در این محل علاوه بر سهولت تخلیه زباله‌های جمع آوری شده، به واسطه حضور تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران در این محل برای استفاده از امکانات رفاهی و نزدیکی به ساحل است که همین امر باعث تولید زباله می‌شود.

شهردار بندرانزلی با اشاره به اینکه بندرانزلی علاوه بر جمعیت ثابت ۱۲۵ هزار نفری به دلیل شهر مقصد گردشگری جمعیت شناور بالایی دارد و همین جمعیت در تولید زباله اثر دارد، عنوان کرد: علاوه بر فعالیت دستگاه ساحل روب با هدف پاکیزگی ساحل، در مواردی روزانه تا سه بار مبادی ورودی و خروجی شهر توسط نیروهای خدماتی و پاکبان ها تمیز می‌شود.

بدری با تاکید بر اینکه شهروندان و گردشگران احساس تعلق خاطر به شهر داشته و آن را خانه دوم خود بدانند، گفت: متأسفانه علیرغم همه این تلاش‌ها در مواردی به دلیل بی توجهی و رها کردن زباله در گوشه و کنار شهر، شاهد نازیبا شدن چهره زیبای بندرانزلی هستیم.

وی پاکیزگی و جمع آوری زباله‌ها را فقط در محدوده شهری مربوط به شهرداری ندانست و اضافه کرد: شهروندان و گردشگران هنگام حضور در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌های خارج از شهر نیز اهتمام لازم در جمع آوری زباله‌های تولیدی خود را داشته باشند تا زیبایی طبیعت خدشه دار نشود.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ نفر نیروی خدماتی و پاکبان در این مجموعه مشغول به کار هستند، گفت: سطل‌های زباله نصب شده در خیابان‌ها باید بازسازی مجدد شود که به دنبال اجرای آن با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 451841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.