طرح جامع ترافیکی شهرکرد در دست تدوین است

شهردار شهرکرد گفت: هسته مرکزی شهرکرد شرایط ترافیکی خوبی ندارد و طرح جامع ترافیکی در حال تدوین است، همچنین در این راستا با همکاری مسئولان، کمربندی ۱۵ خرداد را هرچه زودتر به بهره‌برداری می‌رسانیم.

به گزارش ایمنا، بهادر عبدالغنی اظهار کرد: در بررسی شهری، مشکلات و موانع مختلفی از جمله آسفالت دیده می‌شود که دلایل متفاوتی از جمله بودجه و شرایط حاکم مانند نبود منابع ملی و استانی در سطح کشور برای تهیه قیر مصرفی آسفالت مواجه هستیم، سعی بر آن است حدود ۱۶ هزار تن آسفالت تولید شود که سطحی حدود ۱۶۵ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد.

وی در مورد مشکلات خدمات شهری و رفت و روب و وضعیت زباله، عنوان کرد: همکاران در معاونت خدمات شهری نیز بر این مشکلات واقف هستند و علت به مشکلاتی بر می‌گردد که با شرکت همکار به وجود آمده است که تاکنون شرکت مناسبی انتخاب نشده است، در نتیجه با مدیریت خدمات شهری، مجموعه شورای شهر و فرماندار تصمیماتی گرفته شد تا از امکانات و توان شهرداری کمک گرفته شود لذا چند ماهی شهرداری خدمات را انجام می‌دهد و در ادامه با شرکتی همراه می‌شویم.

شهردار شهرکرد در خصوص مشکلات ترافیکی بلوار فرهنگ، افزود: در مرحله آسان‌سازی و روان‌سازی ترافیک بلوار فرهنگ اقداماتی در تقاطع خیابان شهریار و بلوار فرهنگ مانند علائم و چراغ‌هایی نصب شده است که بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه داشته است و همچنان پیگیر مشکلات مربوطه هستیم.

عبدالغنی در خصوص کمبود فضای سبز، گفت: سرانه فضای سبز در شهر ما نسبت به میانگین سرانه فضای سبز از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار است، تاکنون ۱۸ متر مربع که شامل موارد بهره برداری نشده می‌باشد اعلام شده اما با واقعیت امروز می‌توان آمار ۱۰ متر مربع را اعلام کرد که طرح جامع شهرکرد نیز در حال تدوین است.

وی افزود: فضاهای سبز در مقیاس شهری که خدماتی به مردم می‌دهد از جمله پارک ملّت، تهلیجان و لاله شرایط خوبی دارند اما در پارک‌های محله‌ای باید بیشتر کار شود، هرچند در سال جاری دو پارک جدید با استفاده از اعتبارات بازآفرینی و خدماتی در حال احداث است.

شهردار شهرکرد در خصوص امکانات بوستان‌ها، تصریح کرد: کاهش بخشی از امکانات پارک‌ها از جمله روشنایی آن‌ها به سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در شرایط حاضر برمی‌گردد و به منظور رعایت پروتکل‌ها به حداقل رسیده است اما برخی از بوستان‌ها نیز در بخش روشنایی مشکلاتی دارند و در تلاش هستیم که این مشکلات را در سال آینده مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 451840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.