بیشتر پارکینگ‌های شهرکرد در بافت مرکزی شهر قرار دارد

مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تعداد پارکینگ‌های فعال در سطح شهرکرد ۲۲ عدد است، گفت: مجموع مساحت این پارکینگ‌ها ۵۴ هزار مترمربع بوده و در بافت مرکزی شهر قرار دارد.

به گزارش ایمنا، پیمان محقق با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در شهرکرد در حال انجام است، اظهار کرد: وضع موجود شهر در این طرح بررسی می‌شود و وضعیت و تغییرات بلندمدت در ۱۵ سال آینده را به شهرداری پیشنهاد خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این طرح و در مرحله نخست باید اطلاعات موجود در شهر از جمله وضعیت معابر، جانمایی پارکینگ‌ها و بهینه کردن خطوط حرکت اتوبوس و تاکسی‌ها بررسی شود، افزود: پس از بررسی موارد مدل سازی در نرم‌افزار انجام و راهکارهای مختلف در این نرم‌افزار تبدیل به مدل می‌شود، آن‌گاه پیشنهادات در راستای روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات ارائه خواهد شد.

مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد مجموع اعتبار اختصاصی برای این طرح را ۷۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: ۱۵۰ میلیون تومان آن از سوی اعتبارات استانی و مابقی را شهرداری پرداخت می‌کند.

محقق در خصوص بیشترین مکان‌های با بار ترافیکی بالا در شهرکرد تصریح کرد: در مکان‌هایی از شهر همانند هسته مرکزی که مراکز درمانی و اداری وجود دارد وضعیت ترافیک این محدوده‌ها در ساعاتی از روز بیشتر است، قسمت‌هایی از خیابان‌های سعدی، ملت و حدفاصل چهارراه فردوسی و حافظ از جمله آن‌ها است، البته خروجی‌های شهر نیز در اواخر هفته و به‌دلیل حجم بالای سفرها پرترافیک می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از پارکینگ‌ها حجم ترافیکی را در شهر کاهش می‌دهد، ادامه داد: پارکینگ‌ها در سطح شهرکرد دو دسته هستند، مورد نخست پارکینگ‌ها تحت تملک شهرداری بوده و دیگر پارکینگ‌ها از سوی بخش خصوصی است که مالکیت آن در اختیار شهرداری نبوده و به‌دلیل موقعیت مناسب با مالکان برای اختصاص آن زمین به‌عنوان پارکینگ رایزنی صورت گرفته است.

مدیر ترافیک شهرداری شهرکرد تعداد پارکینگ‌های فعال در سطح شهرکرد را ۲۲ پارکینگ دانست و گفت: مساحت تخصیص‌داده شده به این پارکینگ‌ها ۵۴ هزار مترمربع بوده و در بافت مرکزی شهر قرار دارد، باید اضافه کرد که مطالعات اولیه از جمله احداث در چند طبقه ساختمان پارکینگ فردوسی انجام شده و تملک این پارکینگ از قسمت مقابل مسجد نو صورت گرفته است.

کد خبر 451836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.