کتاب «جامعه شناسی اجتماعی در مواجهه با کرونا» رونمایی می‌شود

مشاور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از چاپ کتاب جامعه شناسی اجتماعی در مواجهه با کرونا برای شهر اصفهان و کلانشهرها خبر داد.

امان‌الله باطنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان کتابی در زمینه جامعه شناسی کرونا و جامعه شناسی مشارکت اجتماعی در مواجه با کرونا برای شهر اصفهان و مجموعه کلانشهرها نگاشته است که به زودی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب ۳۳ فصل دارد، اظهار کرد: در این کتاب به اقداماتی که می‌تواند مدیریت شهری انجام دهد، پرداخته شده و این اقدامات معطوف به سه موضوع در زمینه سلامت جسمانی، اجتماعی و روانی است.

این کارشناس حوزه اجتماعی ادامه داد: سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان سعی کرده که در زمینه سرفصل‌های این کتاب فعالیت آزمایشی انجام دهد؛ در هر جغرافیا منطقه و محل شهری باید فعالیت مختص همان مکان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه موضوع سلامت جسمانی باید به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند آموزش‌های لازم داده شود که کمتر درگیر این بیماری شوند همچنین در زمینه سلامت روانی به اختلالات روانی و وسواسی که در زمان شیوع ویروس کرونا برخی از مردم درگیر شدند؛ پرداخته شده است.

باطنی با اشاره به موضوع سلامت اجتماعی در این کتاب تصریح کرد: سلامت اجتماعی کودکان بازمانده از تحصیل در این کتاب بررسی شده است به عنوان مثال اکثر کودکان بازمانده از تحصیل به خاطر مجازی شدن آموزش در اصفهان در حاشیه شهر هستند که در این کتاب این موضوع از بعد جغرافیایی بررسی شده است.

وی گفت: کتاب جامعه شناسی اجتماعی در مواجه با کرونا به همت اداره مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان چاپ شده است.

کد خبر 451824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.