فردا؛ برگزاری مجازی انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شبکه شاد

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی فردا _ششم آبان ماه_ ساعت ۹ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور و به شکل الکترونیکی در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی رمضانی، در این باره اظهار کرد: شعار این دوره از انتخابات شوراها، «شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب» است.

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در شوراها مشارکت داشته باشند گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ میلیون نفر از دانش‌آموزان در ۱۰۰ هزار واحد آموزشی سراسر کشور در این دوره از انتخابات شرکت و حدود ۷۵۰ هزار نفر از داوطلبان را با آرای خود به عضویت شوراهای مدارس در آورند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رعایت اخلاق و ارزش‌های اسلامی و مقبولیت در بین دانش‌آموزان، داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران، برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پای‌بندی به رعایت قوانین مدرسه، برخورداری از وضعیت تحصیلی متوسط و رو به رشد، برخورداری از وضعیت رفتاری متعادل از جمله شرایط داوطلبان برای عضویت در شورای دانش‌آموزی است.

رمضانی به ایسنا گفت: همچنین بهره‌مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری در نسل آینده کشور، تحقق شعار دانش‌آموز محوری و دانش‌آموز باوری در آموزش و پرورش، تمرین مسئولیت پذیری و مشارکت‌جویی در مدرسه، مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، تربیت نیروی انسانی و شهروند با بصیرت سیاسی و اجتماعی، تکریم عملی دانش‌آموزان و استفاده از دیدگاه‌های آنان در بهبود امور تربیتی و آموزشی مدرسه را از جمله اهداف برپایی شوراهای دانش آموزی دانست.

کد خبر 451819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 2
    چرا شاد انتخاب نداره گفته ساعت ۹ الآن ساعت ۱۰