اعمال محدودیت در ورود به بهشت هاجر ملایر

شهردار ملایر گفت: با توجه به شدت گرفتن مجدد شیوع کروناویروس و شرایط فوق حاد و قرمز بودن وضعیت کرونایی شهرستان ملایر، محدودیت هایی در ورود به آرامستان بهشت هاجر اعمال شد.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی اظهار کرد: با توجه به جلسه ستاد استانی کرونا در این محدودیت‌ها حداکثر تعداد ۲۰ نفر از بستگان نزدیک می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای تشییع جنازه و ورود به بهشت هاجر حضور داشته باشند و ورود مداحان همراه تشییع کنندگان به بهشت هاجر ممنوع است.

وی تصریح کرد: همچنین زیارت اهل قبور در پنجشنبه‌ها و سایر ایام هفته ممنوع بوده و در این راستا با ایجاد خاکریز و نصب داربست در محوطه، مسیر تردد به بهشت هاجر مسدود شده است.

شهردار ملایر از گندزدایی محوطه بهشت هاجر با استفاده از محلول آب ژاول به مقدار دو هزار و ۵۰۰ لیتر، آهک پاشی محوطه تدفین اموات کرونایی به مقدار یک‌هزار کیلو گرم و شست و شو و کفن و دفن اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

بابایی اقدامات شهرداری ملایر اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با کرونا را برشمرد و گفت: واحد خدمات شهری برای ضد عفونی و گند زدایی مراکز شهری روزانه بیش از ۱۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده را با خودروی تانکر آب مجهز به دستگاه مه پاش در برخی از معابر و مسیرهای تعیین شده می پاشد و نیسان مجهز به واتر جت در دو شیفت کاری روزانه اقدام به پاشیدن دو هزار لیتر محلول در برخی دیگر از مسیرهای تعیین شده می‌کند که از مبادی ورودی و خروجی شهر آغاز و به تمام نقاط پرتردد شهر ختم می‌شود.

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی با سه دستگاه سم پاش پشتی (کولی) روزانه با حجم مجموع ۳۰۰ لیتر در مکان‌هایی مانند شهرداری مرکز و منطقه، دادسرای عمومی و انقلاب، دادگستری، سالن ورزشی فرماندهی نیروی انتظامی، پاساژهای سطح شهر، مطب پزشکان، درمانگاه‌ها، مدیریت بحران شهرداری و معابر عمومی نیز انجام می‌شود.

شهردار ملایر با بیان اینکه در این مدت روزانه در مجموع ۲۰ هزار و ۳۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده برای گندزدایی و ضدعفونی و مبارزه با شیوع کرونا ویروس مصرف می‌شود، اظهار کرد: سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری نیز به صورت روزانه در دو نوبت آبخوری‌های سطح بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی بوستان‌های ولایت، کوثر، معلم، سیفیه و بوستان صلح ملل را با آب ژاول و محلول‌های ضدعفونی و گندزدا، ضدعفونی می‌کند.

بابایی از ضدعفونی تجهیزات بازی بوستان‌های سطح شهر شامل باغ تاریخی سیفیه، کوثر، معلم، محوطه ترمینال، باغ گل، شهدا، صلح ملل، شکیبا و ولایت با استفاده از مواد ضدعفونی کننده توسط پرسنل این سازمان و توزیع ماسک و دستکش در بین کارگران فضای سبز به تعداد ۵۰۰ عدد در روز خبر داد.

وی گفت: روزانه ضدعفونی و گندزدایی ترمینال‌های سطح شهر شامل ترمینال برون شهری و ترمینال اراک، همدان، بروجرد و نهاوند توسط سازمان حمل و نقل مسافر و بار انجام می‌شود.

بابایی افزود: ضدعفونی و گندزدایی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فعال این سازمان و تهیه و خرید ماسک و توزیع آن بین رانندگان تاکسی سطح شهر، کنترل تاکسی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر سوار کردن سه سرنشین و چاپ و نصب بروشور عدم سوار کردن افراد بدون ماسک بر روی تاکسی‌ها از جمله اقدامات این شهرداری برای مبارزه با این ویروس است.

شهرداری ملایر به نصب ۳۵ بنر در سطح شهر با موضوع رعایت موارد بهداشتی کرونا، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کانال شهرداری، سایت شهرداری و سایر کانال‌ها در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا و تهیه، خرید و توزیع ماسک در بین پرسنل اداری و خدماتی به تعداد سه هزار ماسک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه روزانه بازدیدهای مشترک فرمانداری، شهرداری و شبکه بهداشت از روند گندزدایی معابر، بوستان‌ها، ترمینال‌ها و مکان‌های شلوغ شهر صورت می‌پذیرد، گفت: اطلاع رسانی در معابر و خیابان‌های سطح شهر و اعلام هشدار به شهروندان توسط سه اکیپ انجام شده و با نصب بنر «بدون ماسک وارد نشوید» از ورود مراجعان بدون ماسک به ساختمان‌های اداری شهرداری و سازمان‌های وابسته، جلوگیری می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 451806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.