کمربندی شیراز به شهرک‌های جنوبی متصل می‌شود

رئیس عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور با الگوی نیمه شبدری و با دو لوب بهره‌برداری شده و کمربندی داخل شهر را به شهرک‌های جنوبی اطراف متصل می‌کند.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور، اظهار کرد: این تقاطع غیرهمسطح روی محور کمربندی شیراز قرار گرفته که با تکمیل دو پل غرب به شمال به طول ۲۰۰ متر و شمال به شرق به طول ۲۵۰ متر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: احداث کمربندی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است اما طبق توافقی که این اداره کل با شهرداری داشت پروژه باید توسط شهرداری اجرا می‌شد.

رئیس عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی که صرف احداث این پروژه شده، تصریح کرد: این تقاطع با الگوی نیمه شبدری و با دو لوب اجرا شده و کمربندی داخل شهر را به شهرک‌های جنوبی اطراف متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه سازه پل‌ها به‌صورت تیرهای پیش ساخته توسط سازمان عمران شهرداری که مجری طرح بود اجرا شد، ادامه داد: احداث این تقاطع غیرهمسطح از خردادماه ۹۷ شروع شد و چند هفته پیش به پایان رسید؛ البته از قبل از این تاریخ عملیات احداث شروع شده بود که به دلیل برخی موارد عملیات اجرایی تعطیل شده بود.

قائدی دلیل روند کند اجرای برخی پروژه‌های شهری را در بسیاری از شهرهای کشور، زمان‌بر بودن فرایند تملک اراضی دانست و خاطرنشان کرد: اگر این موانع بر سر راه اجرای پروژه‌های شهری نباشد، فرایند احداث آن تند پیش می‌رود مانند همین پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور که مقداری از آن اوایل اجرای پروژه پیش رفت اما پس از توقف مقطعی به دلیل تملک اراضی اطراف آن، اجرای پروژه با سرعت دنبال شد.

وی احداث چند تقاطع غیرهمسطح و دو بزرگراه در ماه‌های آتی را از جمله مجموعه پروژه‌های عمرانی ترافیکی برای تسهیل عبور و مرور در شهر عنوان کرد.

کد خبر 451795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.