برایتون برای ریشه‌کن شدن برده‌داری مدرن اقدام می‌کند

شورای شهر برایتون با پلیس و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای کمک به کشف بهتر موارد برده‌داری و اطمینان از ریشه‌یابی آن مشارکت خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موضعگیری در برابر برده‌داری مدرن موضوعی است که شورای شهر برایتون را متعهد ساخته تا برای آزادسازی شهر از این پدیده مدرن تلاش کند و در حال حاضر قصد دارد تا با پیوستن به شبکه ضدبردگی تعهد خود را اجرا کند و در این راستا شوراهای یک جبهه متحد در سراسر شهرستان ملزم به تعهدی برای ریشه‌کن کردن برده‌داری و استثمار و تبدیل شدن به یک جامعه بدون برده‌پروری تا سال ۲۰۳۰ مطابق با اهداف توسعه‌ای سازمان ملل شده‌اند.

این تعهد، شورا را موظف به مشارکت مشاغل و جوامع محلی شهر می‌کند تا راهبری مؤثری را برای اقدامات ضدبرده‌داری نشان دهند. هدف از این همکاری افزایش آگاهی از مصادیق قاچاق انسان و برده‌داری مدرن است. مجریان مفاد این تعهد باید به دنبال افزایش آگاهی در بین کارکنان، همکاران و شهروندان بوده و آنها را آموزش دهند تا علائم بالقوه برده‌داری را بشناسند و به آنها واکنش نشان دهند و به عبارت کلی‌تر، همگی در ساختن یک اقتصاد مرفه و عاری از بردگی و برده‌پروری همکاری داشته باشند.

هدف اصلی این عهدنامه، تعهد قوی به اقدامات ضد برده‌داری از طریق افزایش آگاهی در بین کارکنان، مشاغل و ساکنان است. برای حمایت از این اقدام، شورا به اعضای منتخب، افسران ارشد پلیس و همه کارکنان آموزش می‌دهد تا در تشخیص علائم، نقش شورا را به عنوان اولین پاسخ دهنده درک کرده و وظیفه قانونی اعضای آن برای اطلاع‌رسانی درخصوص همه قربانیان احتمالی و ارجاع آنان به وزارت کشور را بشناسند.

همچنین شورای شهر برایتون، به مشارکت نهادهایی مانند پلیس و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای کمک به کشف بهتر مصادیق برده‌داری و اطمینان از ریشه‌یابی آن ادامه خواهد داد. داده‌های ملی حاکی است که تقریباً نیمی از قربانیان احتمالی ارجاع شده به وزارت کشور کودکانی هستند که توسط باندهای خلافکار سازمان یافته مورد سوءاستفاده جنایی قرار می‌گیرند و نیمی دیگر از بزرگسالان درگیر استثمار خانگی هستند.

نگرانی از افزایش برده‌داری نسبت به قرن ۱۸

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر برایتون، برده‌داری مدرن شامل اجبار خانگی، کار اجباری و قاچاق انسان برای بهره‌برداری است که می‌تواند شامل رفتارهای جنایتکارانه باشد. امروزه تعداد بردگان بیشتری در سراسر جهان نسبت به اوج تجارت برده‌های آتلانتیک در قرن هجدهم وجود دارد.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۳۶ هزار قربانی برده‌داری در انگلیس شناسایی شده‌اند و تعداد آنها در حال افزایش است. برده‌داری مدرن در هر گوشه انگلیس از جمله برایتون در حال رخ دادن است و این شهر به عنوان بخشی از شبکه ملی شهر پناهگاه، در تلاش است تا برای کاهش انزوای اجتماعی، ترس و محرومیت اقدامات لازم را انجام دهد.

استف پاول، رئیس مشترک کمیته جهانگردی، برابری، فرهنگ و جوامع، می‌گوید: بهره‌کشی از افراد آسیب‌پذیر از طریق برده‌داری مدرن یک جرم پنهان است و حیاتی است که برای آگاهی از نحوه شناخت علائم برده‌داری تلاش کنیم.

وی تاکید می‌کند: با این حال با مسائل رو به رشد همانند هرجای دیگر انگلیس روبرو هستیم و به کار خود ادامه خواهیم داد تا شهری امن و پذیرای همه کسانی که به اینجا می آیند باشیم.

پاول با اشاره به بلوغ جامعه برای جلوگیری از افزایش آمار برده داری می‌افزاید: از مشاغل خواسته‌ایم تا در افزایش آگاهی از این موضوع به ما بپیوندند و برای بررسی محل تهیه مواد آنها بیشتر کار کنند.

وی از شهروندان خواسته است که نسبت به شناسایی علائم برده‌داری مدرن و قاچاق انسان هوشیار بوده و اگر کسی را مشاهده کردند که تغییر رفتار یا خلق و خوی غیرمعمول، روابط عجیب و غریب یا دسترسی غیرقابل توجیهی به پول دارد و به‌طور کلی هر آنچه را که مشکوک است گزارش کنند.

کد خبر 451732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.