تجهیز بیمارستان شهدای لنجان بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: با توجه به آمار رو به افزایش بیماران کرونایی و نیاز مبرم به تجهیز بیمارستان شهدای لنجان پویش "سهم من در کمک به تجهیز بیمارستان شهدای لنجان" راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد احمدیان در جمع مسئولان شهرستان لنجان سلامتی و امنیت را دو رکن مهم و اساسی برای جامعه و نعمت بزرگ الهی دانست و اظهار کرد: سلامت یکی از ارکان مهم در جوامع مختلف بشمار می‌رود و در این میان برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی یکی از اصول مهم پیشرفت در هر جامعه است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این باور است که همه افراد باید بتوانند خدمات بهداشتی را در هر مکان و زمانی که به آن نیاز دارند دریافت کنند، افزود: کلنگ بیمارستان دولتی شهدای لنجان در سال ۱۳۵۸ با هدف ارتقا، حفظ و تأمین سلامت بر زمین خورد تا مکانی برای تسکین مشکلات و بیماری شهروندان خصوصاً اقشار متوسط و مستضعف منطقه باشد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: امروز بیش از ۴۰ سال از عمر احداث ساختمان بیمارستان شهدای لنجان می‌گذرد و دچار فرسودگی شده است هرچند در طرح تحول سلامت به بهسازی و افزایش کیفیت هتلنیگ این بیمارستان توجه ویژه‌ای شد اما با توجه به جمعیت ۲۸۰ هزار نفری شهرستان و همچنین استقرار صنایع مختلف و قرار گرفتن در کریدور چند استان کشور نیاز است به احداث ساختمان جدید بیمارستان در چند طبقه که در شأن مردم باشد بیندیشیم.

وی ادامه داد: بارها این شعار را شنیده‌ایم که خدمات درمانی باید بدون تحمل رنج و سختی‌های مالی در اختیار همه افراد جامعه قرار داشته باشد اما در زمان طراحی بیمارستان شهدای لنجان همچون یک درمانگاه به آن نگاه شده بود و خدماتی که امروز در آن ارائه می‌شود نیز خدماتی عمومی است و این مسئله سبب می‌شود بسیاری از بیماران با وجود همه سختی‌ها برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند.

احمدیان با بیان اینکه در شرایط امروز و روند افزایش مبتلایان ویروس کووید ۱۹، مهمترین اقدام خیر، کمک به تجهیز بیمارستان شهدای لنجان و درمان سریع بیماران است، اضافه کرد: یکی از اقدامات نیکوکاران در حوزه سلامت، ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیریه است و بر اساس آمار بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های شهرها و کلانشهرهای ایران توسط خیرین حوزه سلامت ساخته و وقف شده‌اند.

وی عنوان کرد: تا زمانی که بیمار نشویم قدر سلامتی برای تک تک ما ناشناخته می‌ماند و فراموش می‌کنیم بیماری چه مشکلاتی را برای ما همراه دارد از طرفی در زمان بروز بیماری و مراجعه به بیمارستان‌های دولتی از شلوغ بودن مراکز گلایه‌مند شده و برخی شهروندان با وجود دریافت خدمت، پس از خارج شدن از بیمارستان اعلام نارضایتی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در طرح توسعه‌ای بیمارستان شهدای لنجان افزایش تخت دیده شده است باید به سمت تشویق خیرین و آحاد مردم شهرها و روستاهای شهرستان برای کمک به تجهیز بیمارستان و احداث ساختمان جدید برای این مرکز درمانی دولتی حرکت کنیم.

وی افزود: در ایام تلخی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا با آن مواجه هستیم تنها خاطره فداکاری‌ها در تاریخ و ذهن ما باقی خواهد ماند از این رو انتظار داریم در حال حاضر که ظرفیت حداکثری بیمارستان شهدای لنجان به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته و درآمد این مرکز به شدت کاهش یافته است به صورت جهادی در میدان عمل برای تجهیز آن حضور پیدا کنیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به آمار رو به افزایش بیماران کرونایی و نیاز مبرم به تجهیز بیمارستان شهدای لنجان پویش "سهم من در کمک به تجهیز بیمارستان شهدای لنجان" راه اندازی شد تا آحاد شهروندان و خیرین بتوانند در حد توان به بخش سلامت برای تأمین نیازهای این بخش و تجهیزات بیمارستانی کمک کرده و به مدافعان سلامت روحیه و امیدواری بدهند.

وی تصریح کرد: براساس گزارش‌ها برای افزایش توان بیمارستان شهدای لنجان در جهت مبارزه با ویروس کرونا، این مرکز نیازمند تجهیزاتی است که تأمین آن اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که پیش‌روی دولت قرار دارد امیدواریم خیرین و آحاد مردم فهیم شهرستان برای تجهیز بیمارستان شهدای لنجان کمک کنند تا این بیمارستان و کادر زحمتکش آن در روزهای سخت پیش‌رو بتوانند درد و رنج مبتلایان را کاهش دهند.

کد خبر 451730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.