توضیحات شهرداری رویان در خصوص تخریب قبور بانوان

شهردار رویان گفت: خسارت تخریب قبور بانوان شهر رویان از سوی این شهرداری جبران می‌شود.

جعفر حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پاکسازی تصاویر حکاکی شده بانوان در سنگ‌های قبور آرامستان این شهر عنوان کرد: عوامل شهرداری از این اتفاق که در هفته گذشته افتاده اطلاع نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت کرونا برای حضور خانواده‌های متوفیان شرایط خاصی وضع شده بود، اما ظاهراً برخی از این خانواده‌ها با حضور در این مکان متوجه سفید شدن و پاک شدن تصاویر حکاکی شده بستگان خود شدند.

شهردار رویان با بیان اینکه در این آرامستان بقعه زیارتی وجود دارد که از سوی هیئت امنا اداره می‌شود و تمامی تصمیمات از سوی آنها گرفته می‌شود، گفت: شهرداری رویان نسبت به این تصمیم گیری دخالتی ندارد و ظاهراً به دلیل وجود این بقعه قرار نبود تصاویرسازی قبور برای بانوان انجام شود و از قبل نیز این امر اطلاع‌رسانی شده بود.

حسین زاده با بیان اینکه خانواده‌های متوفیان نیز با توجه به خلاف شرع نبودن حکاکی تصاویر زنان روی سنگ قبر باز به این کار پرداختند، عنوان کرد: در این راستا با اعضای هیئت امنا صحبت شد و امروز برای رفع مشکلات و رسیدگی به این مسئله با آنها جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا مشکل رفع شود.

وی تاکید کرد: با وجود تبعات این اتفاق و بازتاب خبری آن در فضای مجازی، شهرداری از خانواده‌های متوفیان دلجویی کرده و با وجود دخالت نداشتن عوامل شهرداری، مدیریت شهری خسارات وارده را جبران می‌کند.

به گزارش ایمنا، عصر پنجشنبه گذشته که تعدادی از شهروندان رویان برای زیارت اهل قبور و فاتحه‌خوانی بر مزار درگذشتگان خود به آرامگاه این شهر رفتند، با برخی سنگ قبرهای مخدوش شده‌ مواجه شدند که تصاویر بانوان روی آن‌ها با رنگ پوشانده شده و مشخص نبود چه فرد یا افرادی اقدام به حذف تصویر از روی آن‌ها کرده بودند؛ این اقدام نارضایتی شهروندان رویانی را در پی داشت.

کد خبر 451728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.