فعالیت ۲۵۰۰ خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی در آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی شهری تحت نظارت این سازمان فعالیت کرده و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۸۰ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر و ۶۰۰ دستگاه خودروی حمل و نقل بار درون شهری زیر نظر سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا در سال ۱۳۸۹ تشکیل شد و از واحد تاکسیرانی به سازمان حمل و نقل ارتقا یافت و دارای شورا و هیئت مدیره است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا عنوان کرد: وظیفه این سازمان رسیدگی، نظارت و ساماندهی چندین شرکت تعاونی و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو زیر مجموعه خود است.

مصاحب ادامه داد: در سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری، متقاضیان شغل تاکسیرانی، براساس قوانین، دستورالعمل و استعلام‌های لازم از مراجع مربوطه پذیرش می‌شوند و در صورت نداشتن مانع و مشکلی، دفترچه شغلی برای رانندگان صادر می‌شود.

وی خاطرشان کرد: سالانه برای افزایش کرایه تاکسیرانان اقدامات لازم می‌شود. در صورتی که راننده ای از مقدار کرایه مصوب، مبلغی اضافه دریافت کند، ابتدا به کمیته انضباطی سازمان فراخوانده شده و اعمال قانون می‌شود و در صورت تکرار به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده و در آنجا به تخلفات او رسیدگی می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا افزود: این سازمان دارای چندین شرکت تعاونی است و مدیرعامل، جانشین و بازرس آن‌ها با رأی رانندگان انتخاب می‌شوند و بر اساس اساسنامه وظیفه این شرکت‌ها رسیدگی به امورات رانندگان شامل ایجاد فروشگاه لوازم یدکی، تعمیرگاه و امثال آن است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرکت‌های تعاونی حدود ۵۰ باب دفتر آژانس با حدود یک هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو در امر جابجایی مسافران در شهر آستارا فعالیت می‌کنند.

مصاحب یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت بنزین، سازمان حمل و نقل مکاتبات و اقدامات لازم برای دریافت هزینه بنزین و تخصیص آن به رانندگان را انجام داده و در حال حاضر حدود یک هزار دستگاه خودروی سواری فعال تک سوز در تاکسی تلفنی ماهانه ۲۱۰ هزار تومان و دو گانه سوز ۱۳۵ هزار تومان کمک هزینه سوخت دریافت می‌کنند.

وی افزود: رانندگان خودرو حمل بار درون شهری که مقررات مربوط به دریافت پروانه فعالیت و اشتغال را رعایت کرده و با مراجعه به شهرداری ثبت نام‌ کرده‌اند از طرف دولت به آنان سهمیه لاستیک اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکسی‌ها دارای یارانه سوخت هستند، کمک هزینه سوخت فقط به رانندگان تاکسی تلفنی و خودرو حمل بار درون شهری از طرف دولت اختصاص یافته است.

مصاحب یادآور شد: رانندگان خودروی بار درون شهری که از سازمان حمل و نقل شهرداری پروانه بهره‌برداری و اشتغال دریافت کرده‌اند، باید برنامه «باربرگ» را درگوشی خود نصب کرده و اقدام به ثبت مشخصات خودرو باری خود کنند تا بر اساس پیمایش، سهمیه لاستیک و افزایش سهمیه سوخت به آنان اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: برای جابجایی دانش آموزان دختر و پسر دو شرکت سرویس مدارس با حدود یکصد دستگاه خودرو با رانندگان خانم برای دختران و آقا برای پسران تأسیس شده، که در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ غیرفعال هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: روزانه حدود یکصد نفر به سازمان مراجعه و همکاران سازمان به امورات اداری آن‌ها شامل استعلام‌ها، دریافت تاییدیه انتظامی، صدور دفترچه فعالیت و تمدید دفترچه اشتغال رانندگان، ثبت نام در سامانه جامع آمار کشور و تعویض تاکسی‌های فرسوده و سایر موارد رسیدگی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 451720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.