مالک پاساژ علاءالدین به الزام ایمن‌سازی تمکین نمی‌کند/ کسبه به شورا طومار نوشتند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت ناایمن برخی ساختمان‌های مرکز شهر توضیح داد.

محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند مقاوم‌سازی برخی ساختمان‌های ناایمن در محدوده مرکزی پایتخت، گفت: اخیراً از آخرین وضعیت ایمنی برخی ساختمان‌های مناطق مرکزی شهر بازدید داشتم؛ پاساژ کاشانی یکی از پاساژهای بزرگ منطقه مرکزی شهر است که عملیات ایمن سازی آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: در فضاهای داخلی پاساژ و مغازه‌ها استانداردهای ایمنی رعایت شده و نمای ساختمان که نمای بزرگی بود و به دلیل وجود کولرهای گازی و پنجره‌های بزرگ و ریزش بخشی از نما، فضای ناامنی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرده بود ایمن‌سازی شده و تمام ۳۰۰ پنجره این پاساژ تعویض شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محدوده منطقه ۱۱ تهران با ۷ طبقه و حدود ۲۰ هزار مترمربع مساحت به هیچ عنوان وضعیت ایمنی قابل قبولی نداشت که با پیگیری سازمان آتش‌نشانی و دستورالعمل‌های صادر شده و پیگیری شهرداری منطقه، مسئولان فروشگاه تصمیم به ایمن‌سازی گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: این ساختمان تخلیه شده و صرفاً طبقه‌ی اول را با نصب برخی از تجهیزات مربوط به اعلام اطفا حریق راه‌اندازی کرده‌اند که هرچند هنوز ایمن‌سازی طبقه همکف آن کامل نشده است، ولی موقتاً در حال بهره‌برداری هستند.

سالاری در خصوص روند ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم و علاء‌الدین که همچنان در لیست ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۱ قرار دارند، توضیح داد: سال گذشته از ساختمان آلومینیوم بازدید داشتیم؛ هیئت امنای ساختمان در جهت ایمن‌سازی همکاری خیلی خوبی با شهرداری منطقه و سازمان آتش‌نشانی داشته‌اند و گفتند که بیش از ۱۰ میلیارد تومان تا به حال هزینه شده است، ولی هنوز عملیات ایمن‌سازی آن به اتمام نرسیده و در لیست ساختمان‌های ناایمن قرار دارد.

سالاری با اشاره به وضعیت پاساژ علاءالدین گفت: گزارشی که شهردار منطقه از وضعیت ایمنی این پاساژ ارائه کرده نشان می‌دهد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد استانداردهای ایمنی در آن بعد از تخریب طبقه هفتم لحاظ شده ولی هنوز ۱۰ تا ۱۵ درصد از ایمن‌سازی کامل آن باقی مانده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مالک به الزام شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی تمکین نمی‌کند و در اصل از اجرای درصد باقی مانده برای ایمن‌سازی ساختمان تمرد می‌کند.

وی اضافه کرد: اخیراً صاحبان سرقفلی علاء‌الدین طوماری برای شورای شهر نوشتند و از وضعیت ایمنی آن اظهار نگرانی کردند. پیرو پیگیری کمیسیون معماری و شهرسازی ظاهراً شهرداری منطقه و سازمان آتش‌نشانی از معاون دادستانی تهران تقاضای کمک کردند که مالک علاء‌الدین را به موجب حکم قضائی ملزم به ایمن‌سازی کامل کند.

سالاری افزود: کارهایی که در این مجموعه انجام شده جای تقدیر دارد اما باید کامل ایمن‌سازی شود و گواهی ایمنی بگیرد زیرا روزانه چندین هزار نفر در پاساژ تردد دارند و تعدادی زیادی از کسبه و عوامل وابسته به آن‌ها نیز در پاساژ حضور دارند بنابراین موضوع تامین ایمنی آن بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 451710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.