۵ شهرستان بحرانی استان اعمال محدودیت می‌شوند/ آمارها همچنان صعودی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه پنج شهرستانی است که محدودیت‌ها در آن‌ها ویژه‌تر اعمال خواهد شد، البته این به معنای اینکه در سایر شهرستان‌های استان مشکلی نداریم نخواهد بود و در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و اصفهان هم وضعیت مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبر شبانگاهی شبکه اصفهان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا همچنان صعودی است، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در استان اصفهان تقریباً در حال عبور از مرز یک هزار و ۸۰۰ نفر است و تنها کاری که در این شرایط می‌توان انجام داد، اعمال محدودیت‌ها و تشدید نظارت‌ها است.

وی ادامه داد: فردا پنج شهرستان استان به عنوان شهرستان‌های بحرانی استان اعلام خواهد شد و اعمال محدودیت‌های ویژه در آن‌ها به اجرا در خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز باید نظارت‌ها را جدی‌تر پیگیری کنیم، افزود: امیدواریم با کمک مردم و جدی گرفتن دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا بتوانیم اپیدمی کرونا ویروس را کنترل کنیم.

وی با اشاره به شهرستان‌هایی که اعمال محدودیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه شهرستانی است که محدودیت‌ها در آن‌ها به صورت ویژه‌تر اعمال خواهد شد، البته این به معنای اینکه در سایر شهرستان‌های استان مشکلی نداریم، نیست، بلکه در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و اصفهان نیز وضعیت مناسب نیست و آمارها همچنان صعودی است.

چنگیز با توضیح درباره ادامه محدودیت‌ها، تصریح کرد: محدودیت‌ها در پنج شهرستان بحرانی تا یک هفته ادامه دارد و در صورت لزوم تمدید خواهد شد، افراد باید از درب منازل ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت تمام رعایت کنند، همچنین درباره جریمه ماسک نزدن نیز ستاد استانی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان شهرستانی با وضعیت سفید ندارد، اضافه کرد: اکثراً شهرستان‌های استان قرمز است و تنها بعضی از شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کد خبر 451695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی CA ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    شاهین شهر همه مشاغل باز بود امروز..نظارت نیست؟