مهم ترین دغدغه ما تجهیز ورزشگاه وحدت است/می‌خواهم ۱۰ بازیکن خوب به فوتبال ایران معرفی کنم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری آستارا گفت: مهمترین دغدغه تیم فوتبال و هوادران شهرداری تجهیز ورزشگاه وحدت این شهر و از دست ندادن میزبانی در لیگ یک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بدون شک تیم فوتبال شهرداری آستارا یکی از تیم‌های موفق چند سال اخیر گیلان و ایران است. حسن اشجاری بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال، ملوان، ذوب آهن، استیل آذین، سپاهان و استقلال از سال ۱۳۹۷ هدایت تیم فوتبال شهرداری آستارا را بر عهده گرفت و موفق شد با کسب نتایجی درخشان و خیره کننده با این تیم در لیگ سه و دو، مهرماه امسال در دور برگشت از مرحله پلی‌آف مسابقات لیگ دسته دو کشوری با نتیجه چهار بر سه در ضربات پنالتی پاس همدان را در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج همدان شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ ورزش شهرستان آستارا با صعود به لیگ دسته یک کشوری، دل هزاران هوادار این تیم را شاد کند.

در خصوص آخرین وضعیت و آمادگی تیم فوتبال شهرداری آستارا برای حضور در مسابقات لیگ یک کشور، خبرنگار ایمنا، با "حسن اشجاری" سرمربی این تیم گفت و گویی انجام داده است، که در ادامه می‌خوانید:

در لیگ یک چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

با توجه به اینکه تیم شهرداری آستارا برای اولین بار حضور در لیگ یک را تجربه می‌کند، هدف اصلی ما حفظ سهمیه در این لیگ است. سعی می‌کنیم در این لیگ تیم قابل احترامی برای همه حریفان باشیم. طی این مدت هواداران باشگاه منتظر صعود تیم به لیگ یک بودند. در حال حاضر انتظار زیادی دارند تا تیم به لیگ برتر صعود کند. ولی ما باید واقعیت را بپذیریم که در مقابل تعداد زیادی از تیم‌ها بودجه بسیار کمی داریم. بسیاری از تیم‌های لیگ یکی پنج الی شش برابر ما هزینه می‌کنند. به نظرم از لحاظ میزان بودجه و هزینه ما تیم آخر جدول باشیم.

در این مدت چه بازیکنانی خریداری و به تیم اضافه شدند؟

بیشتر سعی کردیم بازیکنان بومی و با کیفیت گیلان را جذب و به تیم اضافه کنیم، تعدادی از بازیکنان سال گذشته را هم حفظ کردیم و با تعدادی بازیکن زیر ۲۳ سال هم قرار داد بستیم. عارف اکبری، ایمان شیرزاد و بهزاد سلطانی سه بازیکن فصل گذشته پاس همدان، شایان عاشورنژاد بازیکن فصل گذشته چوکا تالش، امیر قلی پور دروازبان فصل گذشته نخبگان مهر اردبیل، دانیال نیارشید دروازه بان سابق تیم ملی نوجوانان و آکادمی باشگاه ملوان بندرانزلی، اشکان توانا دروازه بان فصل گذشته مس شهر بابک، جابر نصیری هافبک فصل گذشته و سعید طالبی هافبک سابق داماش گیلان، علیرضا لطفی پور هافبک سابق آلومینیم هرمزگان، حمید ابراهیمی مدافع وسط فصل گذشته آرمان گهر سیرجان و امید بامتی مهاجم سابق تیم واسالوند سوئد با امضا قرارداد به تیم شهرداری آستارا ملحق شدند.

رقم قرارداد بازیکنان شهرداری چقدر است؟

به دلیل قانون بدی که توسط سازمان لیگ در لیگ برتر برای ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی گذاشته شده، باشگاه‌های لیگ برتر مجبورند بازیکنان خودشان را از لیگ یک خریداری کنند و این مسئله باعث افزایش وحشتناک قیمت بازیکنان شده و در حال حاضر بازیکنی زیر ۲۳ سالی که فقط یک سال در لیگ یک بازی کرده ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان پول می‌خواهد که واقعاً این قیمت‌ها فاجعه است. تلاش کردیم بازیکن خوب زیر ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کنیم. به استثنا یک یا دو بازیکن تأثیرگذار که مابقی حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند. در لیگ‌های سه و دو هم با همین شیوه نتیجه گرفتیم. بیشتر بازیکنان شهرداری آستارا، گیلانی بودند و امسال بازیکنان جوان و با استعداد آستارایی را هم به تیم اضافه کردیم، امیدواریم در لیگ یک بتوانیم ۱۰ تا ۱۲ بازیکن خوب آستارایی را به فوتبال ایران معرفی کنیم.

آیا باشگاه شهرداری تیم‌های پایه دارد؟

تشکیل تیم‌های پایه در باشگاه شهرداری آستارا برای تقویت تیم بزرگسال لازم و ضروری است. در حال حاضر شهرداری یک تیم جوانان دارد و مدیران باشگاه در تلاشند تا تیم امید را هم تشکیل دهند.

برای آمادگی بیشتر بازیکنان تیم چه برنامه‌ای دارید؟

از امروز یکشنبه چهارم آبان ماه به مدت یک هفته در تهران اردوی تدارکاتی برگزار می‌کنیم چند بازی دوستانه با تیم‌های لیگ برتری، دسته دو و دسته سه داریم، بازی با تیم‌های نفت ایرانیان از لیگ دسته سه، استقلال تهران در لیگ برتر و ویستا توربین تهران از لیگ دسته دو ازجمله بازی‌های دوستانه شهرداری آستارا است. دوشنبه پنج آبان به مصاف نفت ایرانیان، سه‌شنبه شش آبان در زمین شماره دو مجموعه ورزشی آزادی به مصاف استقلال تهران می‌رویم و روز پنج شنبه هشتم آبان هم با ویستا توربین تهران بازی می‌کنیم. بازی با یکی از تیم‌های لیگ برتری نفت مسجدسلیمان، پیکان و سایپا را از دیگر برنامه‌های اردوی هفت‌روزه تیم فوتبال شهرداری آستارا است. مهمترین دغدغه تیم و هواداران شهرداری در لیگ یک چیست؟

در حال حاضر مهمترین نگرانی و دغدغه تیم و هواداران شهرداری در لیگ یک از دست دادن میزبانی در شهر آستارا است. ورزشگاه وحدت نسبت به چوکا ایرادات کمتری دارد. زمین چمن ورزشگاه استاندارد است.

اگر مسئولان رختکن و فنس، نیمکت، رختکن و جایگاه تماشاچیان را احداث و نور استادیوم را تأمین کنند. مشکلی به لحاظ میزبانی نخواهیم داشت. نماینده، فرماندار و شهردار قول دادند. ورزشگاه را تجهیز کنند، در حال حاضر با شرایطی که ورزشگاه دارد بعید می‌دانم تا ۲۶ آبان ماه تکمیل شود.

به نظرم سه تا چهار بازی اول را نمی‌توانیم در خانه بازی کنیم. از مسئولان وزارت ورزش و جوانان درخواست می‌کنیم ورزشگاه وحدت را تجهیز کنند. اگر ورزشگاه تکمیل نشد، در صورت موافقت مسئولان انزلی در ورزشگاه تختی و در غیر این صورت مجبوریم در ورزشگاه سردار جنگل رشت بازی‌های خودمان را برگزار کنیم.

برای ایاب و ذهاب بازی‌های خارج از خانه مشکلی ندارید؟

ما سعی می‌کنیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم. در لیگ دو خیلی از بازی‌های خارج از خانه را سه روز زودتر با اتوبوس به محل برگزاری مسابقات می‌رفتیم. در طول فصل هم هیچ مشکلی پیش نیامد. امسال شش تا هفت پرواز داریم و هزینه‌های آن را برآورد کردیم، خوشبختانه هزینه‌ها را شهرداری و مدیریت باشگاه به موقع پرداخت می‌کنند و از این بابت مشکلی نداریم. منتظر برگزاری گل‌ریزان برای حل مشکلات مالی باشگاه هستیم.

آیا تیم شهرداری اسپانسری دارد؟

مدیران تیم شهرداری تاجر و بازاری هستند و با افراد سرمایه گذار زیادی ارتباط دارند، در تلاشند تا اسپانسر خوبی برای تیم جذب کنند. قرار است برای کمک به حل مشکلات مالی باشگاه، گلریزانی با حضور تجار و بازاریان برگزار شود. در حال حاضر دو ماه حقوق بازیکنان از لیگ دو هنوز پرداخت نشده، نماینده و شورای شهر قول دادند که به زودی جشن صعود به لیگ یک را برگزار و به میزان یک ماه حقوق به اعضای تیم پاداش پرداخت کنند.

در این مدت از تیم‌های دیگر پیشنهاد مربی گری داشتید؟

در مقطعی که خودمان را برای بازی پلی آف در مقابل پاس همدان و صعود به لیگ یک آماده می‌کردیم. خیلی از تیم‌ها در حال جذب سرمربی و بازیکن بودند. در آن مقطع تمرکزم فقط بر روی موفقیت شهرداری آستارا و صعود به لیگ یک بود، پیشنهادات خوب سرمربی گری تعداد زیادی از تیم‌ها را از دست دادم.

مسئولان آستارا در این مدت از تیم شهرداری حمایت کرده اند؟

مدیران باشگاه، شهردار و اعضای شورای شهر آستارا تلاش می‌کنند تا شرایط خوبی برای تیم فراهم کنند. نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی از روزی که انتخاب شد، نشان داد که به ورزش و ورزشکاران علاقه دارد. در این مدت یکی از حامیان خوب تیم بوده است. فرماندار شهرستان هم که به تازگی انتخاب شده، قول داده تا از تیم حمایت کند. از تجار، بازاریان و افرادی که در آستارا از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردارند، انتظار داریم بخش کوچکی از هزینه‌های خود را به تیم اختصاص دهند.

گفت و گو از سید محمدرضا رشیدی خبرنگار خبرگزاری ایمنا

کد خبر 451647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.