ایجاد "خانه شهر" با هدف ارتباط شهروندان تهران و مدیریت شهری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: قرار است بهره‌برداری از خانه شهر در راستای عملیاتی کردن مفهوم خانه گفت‌وگو باشد.

به گزارش ایمنا، محمد سالاری با اشاره به ساختمان موسوم به بلدیه (خانه شهر) در یکی از مهمترین میدان‌های پایتخت یعنی میدان امام خمینی (ره) اظهار کرد: اکنون در این میدان اقدامات خوبی در راستای بازآفرینی و هویت بخشی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ساختمان بلدیه در دهه‌های گذشته در شمال میدان امام خمینی (ره) قرار داشت اما در یک مقطع زمانی تخریب و تبدیل به میدان و محل حضور خودروها می‌شود. مدیریت شهری در شهر تهران از دوره گذشته این دغدغه را پیدا کرد که در راستای سیاست ساماندهی میادین مهم شهر، این میدان را نیز ساماندهی کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به طولانی شدن فرایند تصمیم گیری برای ساماندهی میدان امام خمینی گفت: نظرات مختلفی در بحث شیوه و نحوه ساماندهی میدان وجود داشت که موجب طولانی شدن فرآیند تصمیم‌گیری شد اما نهایتاً نظر جامعه کارشناسی و حرفه‌ای غالب شد و توانست همه کسانی که مانع تحقق این کار بزرگ بودند را مجاب به پذیرش کند و بالاخره در کمیسیون ماده ۵ و صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید.

سالاری افزود: امروز خانه شهر به عنوان محلی برای گفت و گوی شهروندان با مدیران شهری در ۲ طبقه روی صفر- صفر و ۲ طبقه زیرزمین در حال اجرا است و ما اجازه ساخت هیچگونه پارکینگی را برای این بنا صادر نکردیم، چراکه قرار است مناطق مرکزی تهران، انسان محور باشند و مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی در این محدوده‌ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: محدوده شمالی میدان به یک پلازای شهری که میدان را به خانه شهر ملحق می‌کند، تبدیل می‌شود. قرار است در این پروژه ما تجلی عینی تالارهای شهر و خانه گفت وگو برای شهروندان و نمایندگان شهروندان و جامعه حرفه‌ای و مدنی را فراهم کنیم تا مردم با حضور در آنجا از مدیران شهری درباره پروژه‌ها و برنامه‌های شهری سوال و پاسخ دریافت کنند و مدیریت شهری، طرح‌های شهری را در آنجا و در منظر عموم به قضاوت بگذارد و اساساً قرار است که بهره‌برداری از خانه شهر در راستای عملیاتی کردن مفهوم خانه گفت‌وگو باشد.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از تأخیر طولانی که در اتمام پروژه وجود داشته، خاطرنشان کرد: امیدواریم با شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه، ما شاهد بهره‌برداری از آن در همین دوره مدیریت شهری باشیم تا دغدغه ما نسبت به این مساله که بهره برداری از خانه شهر به انحراف رود و مدیران شهری در فرآیند بهره‌برداری با رویکردهای آمرانه، بهره‌برداری را به سمت و سوی دیگری ببرند، رفع شود. انحراف در بهره برداری از ساختمان "خانه شهر" به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعاً ما به عنوان نمایندگان مردم آن را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 451644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.