مناظره‌های انتخاباتی آمریکا برنده و بازنده ندارد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: مردم مردد، ۶ درصد از کل جمعیت رأی دهندگان را تشکیل می‌دهند. اینکه پیروز مناظره بتواند کل این رای‌ها را جمع کند هم دور از ذهن است؛ زیرا در مناظره‌های انتخاباتی آمریکا، برنده و بازنده قاطع وجود ندارد.

رحمان قهرمانپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: مناظره‌های انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا بر روی کسانی که تصمیم قطعی خود را برای انتخابات گرفته‌اند اثری ندارد؛ زیرا همان طور که FOX نیوز و حامیان ترامپ وی را پیروز مناظره می‌دانند، رسانه‌های هوادار بایدن مانند CNN نیز وی را پیروز مناظره تلقی می‌کنند.

وی افزود: نتیجه مناظره‌های انتخاباتی آمریکا بر رای‌های مردد تأثیرگذار است که بر اساس نظرسنجی‌ها، ۶ درصد از کل جمعیت رأی دهندگان را تشکیل می‌دهند. اینکه پیروز مناظره بتواند کل رای‌های مردد را جمع کند هم دور از ذهن است؛ زیرا در مناظره‌های انتخاباتی آمریکا، برنده و بازنده قاطع وجود ندارد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: نظام انتخاباتی ایالات متحده به دلیل اینکه به صورت ایالتی و الکترو کالج برگزار می‌شود، تعداد کم آرا در ایالت‌های شناور نقش به سزایی در تعیین سرنوشت کاندیدا دارد؛ به عنوان مثال اگر در ایالت فلوریدا کاندیدایی بتواند ٢٠ هزار رأی بیشتر از رقیب کسب کند، پیروز آن ایالت تلقی شده و الکتراهای آن را کسب می‌کند.

قهرمان‌پور خاطرنشان کرد: در آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ به خوبی متوجه خطر جدی شکست شد و به همین دلیل بر خلاف مناظره قبلی، استراتژی خود را از حفظ پایگاه‌های اجتماعی به جذب آرا مردد تغییر داد و سعی کرد نشان دهد افراطی عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به رأی دادگاه عالی ایالت پنسیلوانیا مبنی بر شمارش آرا پستی، استراتژی ترامپ برای ابطال این آرا شکست خورد و به همین دلیل تصمیم به جذب آرا مردد گرفت.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: ساختار قدرت در ایالات متحده به ترامپ اجازه نمی‌دهند نتیجه انتخابات را قبول نکند. با توجه به کاراکتر ترامپ به نظر می‌رسد در چنین موقعیت بحرانی سریعاً عقب نشینی کند؛ زیرا به خوبی با نظام سیاسی کشورش آشنا است. نهادهای اجتماعی و دولتی و رسانه‌های قدرتمند واشنگتن نیز در اختیار ترامپ نیست.

کد خبر 451612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.