حذف بخشنامه نصب سبد زباله برای تحویل پایان کار ساختمان ها در کرج

معاون خدمات شهری شهردار کرج از حذف الزام سبد زباله برای تحویل پایان کار ساختمانی در کرج خبر داد.

علی‌اصغر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سبدهای زباله نصب شده در مقابل ساختمان‌ها که از دو هفته پیش در کرج آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی شهروندان زباله‌های خود را در ساعات تعیین شده از سوی شهرداری بیرون از منزل نمی‌گذارند و موضوع تبعات متعدد بهداشتی و بصری را برای شهر به همراه داشته، جمع‌آوری سبدهای زباله تمامی ساختمان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هنگامی که زباله‌ها زودتر از زمان تعیین شده و در طول روز در سبدهای زباله قرار می‌گیرند علاوه بر اینکه به پدیده زباله‌گردی به شدت دامن زده، موجب پاره کردن کیسه‌ها و جاری شدن شیرابه به زیر سبدها و از همه بدتر تحمیل اجباری زحمات طاقت فرسا برای پاکبانان شده و آنها را مجبور به تخلیه سبدها و پاک کردن تک‌تک آنها در جلوی هر ساختمان می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار کرج با بیان اینکه پاره شدن کیسه‌های زباله و ریختن شیرابه موجب آلودگی محیط شده و این موضوع برای سلامت شهر و شهروندان و بهداشت محیط بسیار مضر است، عنوان کرد: وجود زباله جلوی منازل موجب افزایش تعداد زباله‌گردها نیز می‌شود.

وی گفت: افزایش تعداد زباله‌گردها و تفکیک زباله‌ها از سوی آنان، علاوه بر انتشار آلودگی در شرایط حساس کنونی و شیوع ویروس کرونا، هزینه‌های بهداشتی سازمان مدیریت پسماند را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

همتی با بیان اینکه پیش از این باید یک سبد زباله مقابل در ساختمان‌ها نصب می‌شد تا در هنگام پایان کار آن ساختمان تحویل داده شود، گفت: با توجه به معضلات به وجود آمده تصمیم گرفته شد تا رویه گذشته به مرور حذف شود سبدهای جدید جایگزین شود.

کد خبر 451611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.