بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دانمارک در سواحل یوتلاند

یوتلاند، شبه‌جزیره‌ای در کشور دانمارک و شمال اروپا، میزبان بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ساحلی کشور است که بر اساس برآورد سازندگان، قادر خواهد بود برق مورد نیاز برای ۶۵ هزار خانواده را فراهم آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد دانمارک در تلاش برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود جهت کاهش اثرات تغییرات اقلیمی، تصمیم گرفتند بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور را در یکی از سواحل شبه‌جزیره یوتلاند احداث کنند. نیروگاه عظیم فوق با قابلیت تولید ۲۶۲ گیگاوات ساعت الکتریسیته در هر سال، می‌تواند انرژی مورد نیاز ۶۵ هزار خانواده را تأمین کند و نیاز به سوخت فسیلی را به حداقل برساند. بدون شک، بهره‌برداری از این نیروگاه، گام بلندی در پیشبرد اهداف بلندپروازانه دولت دانمارک برای کاهش آلودگی هوا و همچنین اثرات ناشی از گرم شدن کره زمین خواهد بود.

گروهی از معماران برجسته دانمارک، در سال ۲۰۱۱ احداث نیروگاه Thorup-Sletten را پایه‌ریزی کردند و اکنون پس از ۹ سال ساخت و ساز پی در پی، تکمیل پروژه فوق به پایان رسیده است. این نیروگاه شگفت‌انگیز خود به تنهایی تمایل و تلاش‌های دولت دانمارک برای ترویج استفاده از انرژی سبز و تجدیدپذیر را به تصویر می‌کشد. مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین نیروگاه دانمارک توسط مقامات عالی رتبه کشور، که پروژه را در تمام طول تکمیل مورد حمایت قرار داده بودند، انجام گرفت. وزیر صنعت و تجارت دانمارک نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشت و احداث این نیروگاه عظیم را دستاورد بزرگی برای کشور در رسیدن به هدف کاهش دی‌اکسیدکربن دانست.

مقامات ارشد دانمارک در مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین نیروگاه کشور از سازندگان آن به طور ویژه تقدیر و تشکر کردند چرا که این افراد با کمترین آسیب به محیط زیست توانسته بودند به مدت ۹ سال کار مداوم احداث نیروگاه را با موفقیت به پایان برسانند. نیروگاه Thorup-Sletten از تعداد ۱۸ توربین بادی تشکیل شده است و قادر خواهد بود تا دست کم ۲۵ سال آینده انرژی مصرفی ۶۵ هزار خانواده را تأمین کند.

کد خبر 451610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.