۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
فرار زیزو از پرتگاه اخراج

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی در دیدار ال کلاسیکو برای مدتی دیگر خیال خود را از اخراج نشدن راحت کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرمربی فرانسوی و قابل احترام مادریدی‌ها که گاهی هواداران رئال را نگران کرده، درست سر بزنگاه امید را به اردوگاه پایتخت نشینان اسپانیایی برگردانده است.

"به نظر من تیم کامل است و نیازی به خرید بازیکن نیست"
پر تکرارترین جمله‌ی گفته شده توسط زیدان در سال‌های اول مربیگری‌اش در رئال که همیشه هواداران مادریدی را در شروع یک فصل نگران می‌کرد.

اما وقتی در پایان فصل آن‌ها به قهرمانی اروپا می‌رسیدند دیگر دغدغه‌های اول فصل هم فراموش می‌شد. زیدان اما در بازگشت دوباره‌اش به رئال یه ترک عادت اساسی کرد و در تابستان ۲۰۱۹ رکورد نقل و انتقالات باشگاه را شکست.

۳۰۰ میلیون یورو برای آوردن هازارد، رودریگو، یوویچ، میلیتائو و مندی صرف شد تا رئالِ زیزو یک پوست‌اندازی انجام بدهد. شرایط فصل قبل رئال عجیب پیش رفت. آنها حتی ممکن بود در دور گروهی لیگ‌قهرمانان حذف شوند.

زیدان اما درست وقتی که داشت زمزمه‌های اخراجش به گوش می‌رسید تیمش را برگرداند و با قهرمانی در سوپرکاپ برای خودش فرصت خرید. آنها به لطف فصل فاجعه‌بار بارسا در لالیگا هم قهرمان شدند تا اولین ناکامی زیدان در اروپا به عنوان مربی زیاد به چشم نیاید.

اما بیشتر از ناکامی رئالی ها در اروپا ناکامی خریدهای این تیم سر و صدا به پا کرد. هازارد اغلب مصدوم بود، یوویچ سایه‌ای از آن مهاجم زهردار آینتراخت بود و رودریگو و مندی و میلیتائو هم هرگز در قامت یک ستاره ظاهر نشدند. ۳۰۰ میلیون یوروی پرز عملاً کارسازی نداشت.

شاید همه فکر می‌کردند امسال با رفتن خامس و بیل و نتیجه ندادن خریدهای فصل پیش بازهم رئالی ها دنبال جذب بازیکن می‌روند اما باز هم زیدان بعد یک تابستان آرام جمله‌ی ترسناک را برای هوادارن تکرار کرد. "ما به هیچ بازیکنی نیاز نداریم و تیم کامل است".

آنها برای اولین بار در تاریخ باشگاهشان هیچ بازیکنی نخریدند و فقط اودگاردی که به صورت قرضی در سوسیه‌داد بازی می‌کرد را برگرداندند. حالا رئال اما خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکند وارد بحران شده است.

شروع ضعیف در لیگ، باخت به تیم تازه وارد کادیز و شکست در اولین بازی لیگ قهرمانان زیدان رو خیلی زود به چالش کشانده است. اسطوره‌ی فرانسوی که به نظر می‌رسد خرید نکردن امسال تیمش ارتباط مستقیمی با پروژه‌ی بعدی کهکشانی‌ها دارد، باید مواظب باشد

او در صورتی می‌تواند به خرید امباپه، آئوار، کاماوینگا و اوپامکانو امیدوار باشد که بتواند این فصل را با موفقیت سپری کند وگرنه به نظر نمی‌رسد که پرز آنقدر صبور باشد که بتواند شکست‌های بیشتر را به امید موفقیت در سال بعد تحمل کند. زیدان شاید بهتر باشد برای یک کامبک دیگر خودش را آماده کند.

زیزو استارت کامبکش را با پیروزی شب گذشته تیمش در ال کلاسیکو مقابل بارسلونا آن هم در ورزشگاه نیوکمپ زده و با برتری قاطع، باز هم برای اثبات خودش به پرز فرصت گرفته اما او باید بداند در تیمی مانند رئال مادرید فرصت اشتباه خیلی کم است.

کد خبر 451606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.