دوران مسی در بارسا تمام شده است؟

فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا این روزها تحت فشار قرار گرفته به حدی که در ال کلاسیکو هم نمایش خوبی نداشت

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته شنبه ۳ آبان، تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان رئال مادرید بود که این دیدار تماشایی در شب کم فروغ لیونل مسی، ۳ بر ۱ به سود کهکشانی‌ها خاتمه یافت.

برای خیلی از ما آدم‌ها اتفاق افتاده که متوجه یک حقیقت شدیم اما آن حقیقت آنقدر تلخ هست که به خودمان تلقین می‌کنیم چنین واقعیتی وجود ندارد.

ترس از قبول این اتفاق ذره ذره ما را نابود می‌کند اما تا آخرین نفس در برابر پذیرفتنش مقاومت می‌کنیم.
نمی‌دانیم می‌شود این داستان را به وجود مسی در بارسای این روزها تعمیم داد یا فکر کردن درباره‌اش اشتباه است.

داستان از این قرار است که ناکامی‌های ادامه دار بارسا با مسی دارد این فکر را گسترس می‌دهد که نکند علت این تیره‌روزی‌ها با وجود مسی رابطه‌ی مستقیمی داشته باشد.

در اینکه مسی هنوز هم توانایی‌هایی دارد که او را نسبت به خیلی از ستاره‌های دیگر فوتبال متمایز می‌کند شکی نیست اما بعضی‌وقت ها می‌شود به این فکر کرد که شاید بودنش در مجموعه‌ای که شباهتی با آنها ندارد همه چیز را به هم می‌ریزد.

اگر به بارسای کومان که در این بازه‌ی زمانی کوتاه شکل گرفته نگاه کنیم می‌بینیم قرار است تیم دیگر حول محور کاپیتان نچرخد. قرار است مسی آزادتر باشد و بتواند با تکیه بر توانایی‌های افراد کناری خودش به موفقیت برسد.
در نگاه اول این روش کاربردی به نظر می‌رسد اما در عمل تا الان این شیوه نتوانسته بازدهی مسی را بیشتر کند.

در بازی‌های قبلی بارسا این تیم با ترکیب ۴-۲-۳-۱ به زمین می‌رفت. مسی به عنوان مهاجم نوک در ترکیب بارسا به کار گرفته می‌شد اما مسی نه در جریان بازی گل میزد. نه پرس می‌کرد و نه حتی از فرارهای تند و تیز یک تک مهاجم خبری بود.

مسی اما بد بازی نمی‌کرد. همچنان خوب بود ولی خب آن وظایف هم بالاخره باید انجام می‌شد. در بازی دیشب ال کلاسیکو مقابل رئال اما بارسا با ترکیب ۴-۴-۲ به زمین رفته بود. مسی پشت سر آن‌سو فاتی به عنوان مهاجم مکمل به کار گرفته شد.

وضعیت کمی بهتر بود، البته شاید به واسطه‌ی نتیجه‌ای که به وجود آمده، این حرف موافق نداشته باشد اما این پست بهترین مکان برای بودن مسی در ترکیب بارسا بود. مسی‌ای که زیاد دوندگی ندارد و بازیکنی که با شماره ۹ بودن غریبه است.

روند نتیجه‌گیری بارسا در ادامه‌ی کار حقیقت‌های زیادی را برملا می‌کند. اگر با همین ترکیب بارسا پیشرفت کند و مسی دوباره به ستاره تبدیل شود حتی باخت دیروز در نیوکمپ هم فراموش می‌شود.

اما عدم نتیجه گرفتن بارسا در ادامه‌ی کار ذهن‌ها را به سمت پیدا کردن دلیل بحران می‌برد. و یکی از دلایل می‌تواند این باشد که مسی علیرغم تمامی توانایی‌ها در ترکیب بارسا یک مهره‌ی اضافه است.
آنجا است که دیگر همه باید این حقیقت تلخ را قبول کنند که دوران مسی در بارسا تمام شده است.

کد خبر 451605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.