چه افرادی به کرونای طولانی مدت مبتلا می‌شوند؟ 

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد افراد مسن، زنان و کسانی که طی هفته اول بیماری خود علائم گسترده ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع که چه کسانی در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت هستند مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها داده‌های سلامت دو گروه از افراد مبتلا به کرونا را ارزیابی کردند. گروه اول دارای علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، خستگی و سردرد بودند در حالی که گروه دیگر از مشکلاتی مانند تپش قلب، بیماری‌های روده و مه مغزی رنج می‌بردند.

به گفته محققان ۱۶ درصد افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت، علائم بیماری را مدتی پس از بهبود دوباره تجربه کردند در حالی که این میزان برای مبتلایان به کرونای کوتاه مدت هشت درصد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مبتلایان به کرونای طولانی مدت دو برابر بیشتر از دیگران از علائم مجدد بیماری رنج می‌برند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که تقریباً ۲۲ درصد بیماران کرونایی بالای ۷۰ سال کرونای طولانی مدت را تجربه کردند، اما از میان هر ۱۰ فرد بین ۱۸ تا ۴۹ سال تقریباً یک نفر به کرونای طولانی مدت مبتلا شد. همچنین زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت قرار گرفتند به طوری که ۱۵ درصد زنان به کرونای طولانی مدت مبتلا شدند در حالی که این درصد در میان مردان ۱۰ درصد بود.

همچنین طی انجام این مطالعه افراد چاق و کسانی که از بیماری آسم رنج می‌بردند بیش از دیگران به کرونای طولانی مدت مبتلا شدند و هیچ ارتباط مستقیمی بین دیگر بیماری‌ها و کرونای طولانی مدت مشاهده نشد.

کد خبر 451570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد حسینی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    ازتمام معلومات مفید درمورد کرونا دادید جهان سپاس را دارم ازشما متشکرم
  • محمود IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    ایا راهی برای زود درمان کردن افراد مسن که به بیماری کرونای طولانی مدت دچار شدن هست؟؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنین