فعالیت ۳۶ مرکز درمانی موقوفه در استان/بهره‌مندی۱۱۶۰ نفر از خدمات درمانی موقوفات

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۳۶ مرکز بهداشت و درمان موقوفه در استان، گفت: طی شش ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۶۰ نفر از اعتبارات حوزه دارو و درمان موقوفات استان اصفهان استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام ولی‌الله روان در خصوص عملکرد اوقاف استان اصفهان در حوزه بهداشت و درمان طی شش ماه نخست امسال اظهار کرد: ۳۶ مرکز بهداشت و درمان موقوفه در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی افزود: از این تعداد شش بیمارستان، ۱۳ درمانگاه، ۱۱ مرکز بهداشت، پنج خانه بهداشت و یک واحد اورژانس در استان اصفهان موقوفه هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طی شش ماهه اول امسال کل درآمد موقوفات دارو و درمان استان اصفهان یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: از این اعتبار یک هزار و ۱۶۰ نفر برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۴۵۶ هزار و ۵۷۸ بسته اقلام بهداشتی از محل اجرای امینانه نیات واقفان و کمک خیران تأمین و بین نیازمندان استان اصفهان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام روان با اشاره به کاهش برنامه‌های بقاع متبرکه استان اصفهان، با توجه به شیوع کرونا در سال جاری، تصریح کرد: بر این اساس طی شش ماهه امسال تنها ۴۹ بقعه در استان اصفهان طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی و نشاط معنوی را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال نیز تنها در ۱۳ بقعه دارای شرایط مناسب در استان اصفهان اجرایی شد، تصریح کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی نیز در سال جاری تنها در ۱۳۳ بقعه متبرکه برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در خصوص اجرای طرح شمیم حسینی در استان اصفهان طی شش ماه امسال نیز گفت: در قالب اجرای این طرح سه هزار و ۴۰۸ سبد کالا و ۲۲۰ هزار و ۱۹۹ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

کد خبر 451552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.