تحلیل رفتاری کومان و زیدان پیش از ال کلاسیکو

چند آنالیزور رفتاری و روانشناس چند ساعت پیش از برگزاری ال کلاسیکو به بررسی رفتار مربیان دو تیم مطرح اسپانیا پرداخته و مصاحبه‌های آن‌ها در نشست های مطبوعاتی را زیر ذره‌بین گذاشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بار دیگر برابر یک دیگر قرار می‌گیرند تا یک ال کلاسیکوی دیگر را برگزار کنند. البته این ال کلاسیکو با تمامی بازی‌های مشابه قبلی تفاوت دارد و به همین دلیل باید نگاهی ویژه به آن داشت.

دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در حالی یک ال کلاسیکو دیگر را برگزار می‌کنند که سرمربیان این دو تیم رویکرد متفاوتی برای این دیدار خواهند داشت. با توجه به عدم حضور دوباره رونالدو در این دیدار سنتی، قطعاً جنگندگی که چند سال پیش میان او و مسی وجود داشت دیگر احساس نمی‌شود.

در کنار خروج رونالدو از رئال، مسی نیز سال گذشته در اندیشه ترک بارسلونا بود و با شرایط کاملاً پیچیده‌ای این بازیکن در جمع آبی اناری‌ها ماندنی شد. در فصل جاری نیز مسی عملکرد قابل توجهی نداشته و بسیاری از رسانه‌ها به انتقاد از او پرداخته‌اند تا آنجا که وی را متهم به از دست دادن تمایل برای بازی در لباس آبی اناری کرده‌اند.

همه اتفاقاتی که پیش تر در جمع بارسایی ها و ریالی ها رخ داده، باعث می‌شود که این بازی کاملاً شرایط متفاوتی داشته باشد. زیدان نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود پیش از مسابقه با لحنی بسیار آرام صحبت کرد. در بررسی‌های انجام شده توسط چند آنالیزور رفتاری و روانشناس، این اشخاص ادعا کردند که زیدان هیچ فشاری در این مسابقات احساس نمی‌کند یا حداقل این فشار را درون خودش نگه می‌دارد. با توجه به رویکرد زیدان برای رویارویی برابر بارسا، می‌توان انتظار داشت که بازیکنان وی در بازی پیش رو کمترین فشار را از سوی مربی و تیم احساس کنند و به همین دلیل بتوانند بازی خوبی ارائه دهند.

از سوی دیگر، رونالد کومان کاملاً با زیدان تفاوت دارد. این مربی هلندی برخلاف تعدادی از سرمربیان سابق بارسلونا کاملاً رک و سرد برخورد می‌کند. او می‌داند که در حال حاضر بارسلونا شرایط خوبی ندارد و حضور کومان باید منجر به بازگشت بارسا به روزهای خوب شود وگرنه تیم سابق او با افت قابل توجهی رو به رو خواهد شد. به هر ترتیب شرایط باشگاه بارسلونا به نوعی است که باعث می‌شود کومان برخوردی محکم و قاطع داشته باشد که این موضوع می‌تواند سبب افزایش روحیه بازیکنانش نیز بشود.

به هر ترتیب دو تیم بارسلونا و رئال مادرید باید در جذاب ترین دیدار این هفته رقابت‌های لالیگا اسپانیا به مصاف یکدیگر بروند. بارسلونا این روزها شرایط خوبی ندارد و برخی از رسانه‌ها اظهار کرده‌اند که بازی با بارسلونا برای زیدان حکم مرگ و زندگی دارد؛ چراکه در صورت عدم موفقیت زیدان و با توجه به عملکرد نه چندان جالب طی هفته‌های اخیر، شاید پرز به دنبال مربی تازه ای بگردد.

کد خبر 451523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.