نوسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس شهری

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در چهار سال اخیر حدود یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شد که بخشی به صورت کمک نقدی خرید قطعه و بخشی هم در قالب تسهیلات واگذار شده به شهرداری‌ها بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرضیه حصاری اظهار کرد: با شرایط به وجود آمده در پی شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری و از دیگر سو تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز، امکان تأمین اتوبوس نو در اسرع وقت وجود نداشت و مقرر شد بازسازی اتوبوس‌ها با دستور ریاست جمهوری افزایش پیدا کند که مصوبه پنج هزار بازسازی اتوبوس را موفق شدیم از دولت بگیریم.

وی گفت: این پنج هزار دستگاه ارتباطی به آن ۱۴۰۰ دستگاه ندارد، این پنج هزار دستگاه مدل تأمین مالی اش تسهیلات است از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه، طرح مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه بوده که مقرر شد وجوه اداره شده را سازمان برنامه و بودجه تأمین کند و وام کم بهره در اختیار شهرداری‌ها و بخش خصوصی اتوبوسرانی‌ها قرار بگیرد تا اتوبوس‌ها بازسازی بشود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: از این پنج هزار دستگاه قرار داد یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه آن منعقد شده که از این تعداد تا الان ۳۰۰ دستگاه تأمین مالی شده و ۲۵۰ دستگاه هم بازسازی شأن رو به اتمام است.

حصاری عنوان کرد: سه هزار و ۳۰۰ دستگاه هم برای کل شهرهایی که ناوگان اتوبوسرانی دارند بازسازی می‌شوند که آنها را به سازمان برنامه و بودجه معرفی کرده ایم که در هفته جاری تفاهم کلی بین ما و سازمان برنامه و بودجه و صندوق کارآفرینی امید در این خصوص منعقد می‌شود و این سه هزار و ۳۰۰ دستگاه هم به تدریج تخصیص اعتبار می‌شود.

کد خبر 451510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.