ارائه بسته‌های محرک در اتریش برای رونق دوباره اقتصادی

شهردار وین، پایتخت اتریش، از صرف هزینه ۶۰۰ میلیون یورویی در بخش‌های عمده شهر برای بهبود اقتصادی دوران پسا کرونا خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی زیان‌های چشمگیر ویروس کرونا بر اقتصاد، دولت اتریش تمام توان خود را به کار گرفته تا هر چه بیشتر رونق در بخش صنعت و زیرساخت‌ها را برای دوران پساکرونا به ارمغان آورد. در این راستا، مقامات محلی پایتخت نیز برنامه‌هایی طراحی کرده‌اند تا وضعیت بحرانی مردم در این دوران را بهبود و شور دوباره‌ای به شهر ببخشند. اهداف جدید مقامات اهلی وین نه تنها برآورده کردن نیاز امروز مردم را در پیش خواهد گرفت، بلکه آینده پایدار شهر و شهروندان را نیز به طور جدی مورد توجه قرار خواهد داد.

در وضعیت عادی، شهردار وین سالانه مبلغ دو میلیارد یورو برای پروژه‌های شهری در نظر می‌گیرد و حتی قبل از ظهور ویروس کرونا، قرار شد این مقدار به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در سال برسد. این در حالی است، که علاوه بر این مبلغ، مقامات محلی در هر سال ۴۰۰ میلیون یورو تحت عنوان بسته‌های حمایتی در بخش سیستم‌های اجتماعی و مراقبت سلامت هزینه می‌کردند.

شهردار وین، هفته گذشته از افزایش ۶۰ درصدی بسته‌های محرک اقتصادی در سال جاری خبر داد و ادعا کرد که با افزودن ۶۰۰ میلیون به این بسته‌ها، از امسال مبلغ یک میلیارد یورو به صورت بسته حمایتی برای پروژه‌های شهری هزینه خواهد شد. به لطف این کمک مالی دولت، قرار است حدود ۳۰۰ پروژه جدید پیش از زمان مقرر، به طور کامل به بهره‌برداری برسد. از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به ایجاد فضاهایی برای مراکز آموزشی و کودکستان‌ها، افزایش امکانات ورزشی و استخرهای شنا، گسترش فضاهای سبز و احداث خانه‌هایی برای نیروهای بازنشسته دولت اشاره کرد. بیش از ۵۰ درصد هزینه مورد نظر توسط شهرداری وین فراهم خواهد آمد و باقیمانده آن از طریق بسته حمایتی دولت اتریش تامین خواهد شد.

کد خبر 451494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.