استعلام طرح های عمرانی کرمان بیش از شرح وظایف شهرداری است

شهردار کرمان با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی این شهر در محدوده بافت تاریخی گفت: شهرداری بیش از شرح وظایف تعیین شده خود برای اجرای این طرح‌ها از میراث فرهنگی و دستگاه‌های متولی استعلام انجام داده است.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم زاده در این باره افزود: هر اثری که ثبت تاریخی باشد و توسط میراث فرهنگی به شهرداری کرمان اعلام شود نیاز به استعلام دیگری ندارد.

وی اظهار کرد: با این وجود شهرداری منطقه بافت تاریخی کرمان با اعزام مأمور بازدید در مناطقی که احساس می‌کند، این بنا واجد ارزش فرهنگی و تاریخی است، بیش از شرح وظایف خود در حفظ میراث این آب و خاک تلاش می‌کند.

شهردار کرمان گفت: از برخی بناها پیش از تخریب حتی با وجود داشتن دستور دادستانی با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی بازدید و در صورت داشتن ارزش فرهنگی از تخریب آن جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی نیز نظر داده که اجرای پروژه‌های عمران شهری عموماً با نظر این اداره کل همراه بوده است، ادامه داد: ممکن است که خود مردم بناهایی که ثبت تاریخی نشده اند را تخریب کنند و نیازی به مجوز ما ندارند و مردم و علاقمندان بافت تاریخی این گلایه‌مندی را همواره دارند.

عالم‌زاده افزود: وضعیت میراث فرهنگی از کمبود بودجه برای مطالعه و ثبت بناهای تاریخی حکایت دارد و مشکلات خاصی در این راستا وجود دارد که شاید ناخواسته موجب تخریب یک بنای دارای ارزش فرهنگی شود.

وی اضافه کرد: یک مسئول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد برای سردر دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان حریمی تعریف نشده لذا این بحث نیز منتفی است.

طی روزهای گذشته برخی افراد از ساخت پروژه عمران شهری پل امیرکبیر کرمان در نزدیکی سردر تاریخی دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان گلایه داشتند.

کد خبر 451491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.