هشدار آتش‌نشانی بجنورد به شهروندان

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد از شهروندان خواست در استفاده از وسایل گازسوز به ویژه در شب، اصول ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، مجید گریوانی با اشاره به آغاز فصل سرما، اظهار کرد: برای کاهش خطرات جانی و مالی، ضروری است تا شهروندان در استفاده صحیح از گازهای طبیعی و مایع در منازل و خودروها نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: دو نوع گاز طبیعی و مایع در وسایل گازسوز استفاده می‌شود که در صورت بی توجهی بسیار خطرناک خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بجنورد با اشاره به اهمیت انتخاب وسایل گازسوز استاندارد برای مصارف خانگی و شهری، گفت: برای خرید و استفاده از وسایل گازسوز باید استانداردهای مربوطه در زمینه داشتن شمعک و ترموکوپل مد نظر قرار گیرد و هنگام نصب یا هر گونه جابجایی آن از متخصصان این وسایل بهره گیری شود.

گریوانی گفت: وسایل گازسوز را باید در جایی نصب کرد که دارای هوای کافی برای احتراق گاز، دور از دسترس و محل تردد کودکان باشد و هرگز نباید این گونه وسایل در نزدیکی پرده و پنجره در معرض وزش باد یا جلوی در ورودی و خروجی منازل قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هرگز از وسایل گازسوز برای گرم کردن حمام و فضاهای کوچک استفاده نشود، ضمن آنکه دودکش این وسایل باید دارای قطر و اندازه مناسب بوده و با حداقل پیچش و زانو به فضای خارج ساختمان منتهی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به اینکه باید از بست‌های مناسب و فلزی برای اتصال شیلنگ‌های فشارقوی به لوازم گازسوز استفاده شود، اضافه کرد: برای آزمایش و تست محل اتصال بست‌ها، نباید از شعله کبریت و یا فندک استفاده شود.

به گفته گریوانی به محض استشمام بوی گاز، شیرهای اصلی گاز را قطع و با حفظ خونسردی و رعایت موارد ایمنی، در و پنجره‌ها باز شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 451474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.