از خرید ٢١ نردبان تا استفاده از دو پهپاد در عملیات‌های آتش‌نشانی تهران

معاون فنی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی تهران به‌روز است، گفت: سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان برای این سازمان خریداری شده است.

به گزارش ایمنا، بهروز رضایی در باره به‌روزرسانی تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی تهران، اظهار کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی تهران به‌روز است یعنی از حدود ١۵ سال پیش خودروها با خودروهای به‌روز دنیا برابر هستند.

وی تصریح کرد: همه ساله این تجهیزات ریکاوری شده و نسل‌های جدید آنها اضافه شده است و در بحث نگهداری و خدمات آن نیز تا به حال مشکلی نداشته‌ایم هرچند که تحریم در تأمین قطعات فشاری وارد می‌کند.

معاون فنی و توسعه سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: با آموزش‌های ارائه شده به کارکنان، موفق به حفظ ماشین‌های موجود شدیم و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، نیاز خودروها به تعمیرات را به حداقل رساندیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان خریداری شده است، گفت: با توجه به گران شدن ارز با همکاری تمام سازمان‌های کشور و پیگیری‌های شهردار تهران خودروها ترخیص و به ناوگان اضافه شد.

رضایی اظهار کرد: با پیشروی به سمت تهیه ربات‌های آتش نشان، خودروهایی که در معابر تنگ هم قابل تردد هستند، طراحی شده که در حال اضافه شدن به ناوگان خودرویی سازمان است.

وی گفت: از پهپاد ها نیز جهت شناسایی کانون حریق استفاده می‌کنیم و دو دستگاه پهپاد به نیروهای عملیات تحویل داده شده که می‌توان در بحث شناسایی و ردیابی کانون حریق از آنها استفاده کرد. این تجهیزات می‌تواند در پیدا کردن افراد گم شده در کوهستان، رودخانه‌ها و شناسایی کانون حریق بسیار کمک کند.

کد خبر 451471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.