محدودیت شدید کرونایی از دوشنبه + اسامی ۴۳ شهرستان

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، دکتر سیما سادات لاری درباره دستور رئیس جمهوری درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرهای بحرانی کرونا، اظهار کرد: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

وی در خصوص شهرستان‌هایی که اعمال محدودیت‌های شدید در آنها انجام می‌شود، افزود: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد مشمول اعمال محدودیت‌ها خواهند بود.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه روز پنجشنبه رئیس جمهوری با رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه ۵ آبان تا پایان آبان ماه، حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس دستور رئیس جمهوری، این اقدام به ترتیبی خواهد بود که با استفاده از روش‌های الکترونیک و دورکاری، ارائه خدمات با مشکلی مواجه نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم همگانی، همکاری و همراهی جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی است. امیدواریم با اعمال این محدودیت‌ها، رعایت فاصله گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بتوانیم روند شیوع ویروس کرونا در کشور را متوقف کنیم.

کد خبر 451466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • افشبن IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    10 2
    اره مثل دفعه قبل همین چند روز پیش ، انگار نه انگار همش شعاره هیچ محدودیتی ندیدیم
  • اخوان IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 2
    هفته۱۳ آبان هم تعطیل است لطفا اجازه بدید بگذره بعدا تصمیم بگیرید چقدر عجولید
    • احسان IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      3 1
      مگه حرفه تو هست
  • amir IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 1
    تو مواقع پرخطر همه مکان ها را تعطیل میکنن تا کسی بیمار نشه.ولی مدرسه هارو میگن با رعایت نکات بهداشتی باز نگه داشته میشه تا تحصیل متوقف نشه (البته ما سه روز در هفته عملی درس تخصصی داریم باید حتما بریم).بعدم میگن هرکی نیومد بعد باید امتحان بده و جواب بده .لطفا اگه تعطیل میکنید همه را یکسان تعطیل کنید که یا همه بیان یا کلا کسی نیاد که بعد کسی عقب نمونه(((بخدا دانش اموز ها هم کرونا میگیرن))
  • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    اگر محدودیت جاده ای و شهریتون مثل دفعات قبل باشد اصلا فایده نداره و بی خود به خودتان زحمت ندید
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    3 0
    باز هم محدودیت هایی که هیچ اثری نداره پس مازندرانی که وضعیت قرمز داره چی شما با این برنامه فقط آدمی بیمار رو از یه شهر به شهر دیگه انتقال میدین الان همه راه میوفتم میان سمت شمال
  • سجادروزرخ IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 2
    تعطیلی بدون هیچ پرداختی در این تورم حرف زور است زور،مردم نباید جریمه شوند اونایی که باعث شدند با بی تدبیری شأن ویروس وارد شود و این چاره نیست
  • دکتر IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    خود تهران را چرا تعطیل نمیکنید مراکز پر خطر را چرا تعطیل نمیکنید
  • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    کاشان با اینکه مدار اس را تعطیل کردن بازهم دبیرستان دختر من به واسطه ی نمره و امتحان مجبورشون میکنند بیایند مدرسه . واقعا کی جان بچه های مارا تضمین می کنه . لطفا رسیدگی کنید