تحلیلگران طلا در انتظار سیگنال‌های تکنیکال

پس از این که قیمت طلا هفته گذشته را با حدود پنج درصد کاهش به پایان برد و به پایین مرز ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد، اکنون تحلیلگران به عوامل فنی چشم دوخته اند تا ببینند آیا ریزش شدید قیمت این فلز ارزشمند به پایان رسیده است یا خیر.

‌به گزارش ایمنا، سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند بانک استاندارد چارترد به کیتکونیوز گفت: اگر قیمت طلا در هفته جاری حمایت محکمی در حدود سطح ۱۸۴۰ دلار پیدا نکند، قیمتش به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز اظهار کرد: ابهامات پیرامون انتخابات آمریکا، شیوع ویروس کرونا و احیای اقتصادی، سرمایه گذاران را در آستانه انتخابات به سمت نقدینگی هدایت کرده و باعث نوسان شدیدی در همه بازارها شده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد حمایت قوی در سطح ۱۸۵۰ دلار در حال ایجاد است و اگر طلا نتواند حمایت در این سطح را حفظ کند، سطح حمایت بعدی در ۱۸۲۰ دلار خواهد بود. از سوی دیگر، طلا برای صعود ابتدا سطح ۱۸۷۵ دلار و در مرحله بعد، سطح ۱۹۰۰ دلار را هدف می‌گیرد البته اگر بازارهای سهام باثبات یا صعودی باشند.

طلا تحت تأثیر دلار آمریکا

به گفته چارلی ندوس، استراتژیست ارشد گروه لاسال فیوچرز، دلار آمریکا اصلی‌ترین عامل نزول قیمت طلا در هفته گذشته بود. بازار طلا تحت تأثیر دلار آمریکا قرار داشت و این ارز به صعود ادامه داد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز بر این باور است که هفته جاری فرصت بزرگی برای خرید خواهد بود. طلا به کف قیمت نزدیک شده و در این محدوده، فرصت خوبی برای آغاز خرید کسانی که از روند صعودی بازار جا مانده بودند، ایجاد خواهد شد.

به گفته هاگ، اگر نوسانات کوتاه مدت مرتبط با انتخابات آمریکا کنار گذاشته شود، فضای کلان برای طلا همچنان بسیار مثبت است. حتی اگر طلا ۲۰۰ دلار سقوط کند، به معنای آن نخواهد بود که روند صعودی این فلز به پایان رسیده است. اگر انتخابات به شکل معقولی به پایان برسد، بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به صفر نگه خواهد داشت و اروپایی نقدینگی بیشتری تزریق می‌کنند. از این رو می‌توان نسبت به دورنمای فلزات ارزشمند خوش بین بود.

مهمترین رویدادهای هفته جاری

نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هفته جاری برگزار می‌شود. به گفته استراتژیست‌های شرکت ING FX، نظرسنجی‌های که پس از این مناظره انجام می‌گیرد، به دقت از سوی بازارها دنبال می‌شود.

افزایش موارد ابتلاء به ویروس کرونا هم یکی از موضوعات مورد توجه بازار در هفته جاری خواهد بود زیرا نگرانی‌های زیادی نسبت به وضع مجدد قرنطینه وجود دارد.

به گفته جیمز نایتلی، اقتصاددان بین‌المللی ING، رشد موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در سطح جهانی، ابهامات انتخابات و عدم عرضه بسته محرک مالی جدید همگی عوامل منفی برای بازار سهام آمریکا به شمار می‌رود زیرا سرمایه گذاران در خصوص دورنمای رشد و سودآوری شرکت‌ها محتاط‌تر شده‌اند.

اندرو هانتر، اقتصاددان ارشد مؤسسه کپیتال اکونومیکس بر این باور است که احتمال وضع محدودیت‌های جدید در آمریکا همچنان اندک است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، مهمترین آماری که هفته جاری منتشر می‌شود، بدون تردید آمار اشتغال سپتامبر است که روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا اعلام می‌شود و پیش بینی شده که اندکی کمتر از آمار اوت باشد. آمار مهم دیگر شامل آمار اشتغال غیر کشاورزی ADP، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم، فروش مسکن، آمار متقاضیان بیمه بیکاری و شاخص مدیران خرید بخش تولید مؤسسه ISM هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 451450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.