ضرورت حمایت بیشتر دولت از شهرداری‌ شهرهای کوچک

شهردار چمگردان گفت: کدهای درآمدی احصا شده و درآمد شهرداری افزایش یافته است، اما با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی، دولت باید از شهرداری شهرهای کوچک بیشتر حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملاکبیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و افزایش تورم، درآمد شهرداری‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: کاهش ساخت و سازها به کاهش درآمد شهرداری چمگردان منجر شد، اما این مسئله اختلالی در خدمت رسانی شایسته به شهروندان ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری‌های شهرهای ایران، افزود: شرایط موجود بر وضعیت سلامت و درآمد بسیاری از شهروندان خصوصاً کسبه تأثیر منفی گذاشته است.

شهردار چمگردان با تاکید بر ضرورت تسریع در پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری، تصریح کرد: بدهی‌هایی که از ادوار گذشته باقی مانده، شرایط را سخت‌تر کرده است.

ملاکبیری ادامه داد: کدهای درآمدی احصا شده و درآمد شهرداری افزایش یافته است، اما با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی، دولت باید از شهرداری شهرهای کوچک بیشتر حمایت کند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های عمرانی طبق تقویم سالانه اجرا شود؛ به این منظور برنامه ویژه‌ای به واحدهای عمرانی و امانی ابلاغ شده است.

شهردار چمگردان با بیان اینکه تاکنون ۶۴ پروژه در بخش‌های مختلف با نظارت کارشناسان واحد امانی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: آسفالت و لکه‌گیری معابر از پرهزینه‌ترین پروژه‌های شهری است که با وجود تورم موجود به صورت مستمر اجرا شده است.

کد خبر 451426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.