اجرای طرح تفکیک زباله در لشت‌نشا

شهردار لشت‌نشا گفت: در راستای حفاظت محیط زیست، بزودی طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر اجرا می‌شود.

سیدحسن میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری و بخشداری با یک شرکت بخش خصوصی مجری تفکیک زباله از مبدا مورد تأیید فرماندار شهرستان وارد مذاکره شده و به زودی کار تفکیک را در شهر لشت‌نشا اجرا خواهد کرد.

وی افزود: شهرداری بروشوری در خصوص کار تفکیک زباله طراحی کرده که پس از چاپ بین شهروندان هشت محله این شهر توزیع خواهد کرد که در آن نحوه جدا کردن پسماند تر از خشک، دفن کردن در باغچه حیاط منزل و تبدیل آن به کود آموزش داده می‌شود.

شهردار لشت‌نشا عنوان کرد: با اجرای این طرح، حجم زباله تولیدی شهروندان به مقدار قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد و شیرابه‌های خطرناک و سمی پسماند تر بسیار کمتر وارد محیط زیست می‌شود.

میرهاشمی تصریح کرد: در سال گذشته، شرکت بخش خصوص صدرا نگین شمال در زمینه تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری داشت و در لشت‌نشا دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این طرح بودند. اما در ادامه شرکت در اجرای آن موفق نبود و کار متوقف شد.

وی افزود: در این شهر روزانه ۱۰ تن زباله تولید می‌شود و ۱۰ نفر از نیروهای خدمات شهری از ساعت پنج صبح تا ۱۳ ظهر زباله‌های شهروندان را جمع‌آوری کرده و در حد توان پسماند تر را از خشک تفکیک می‌کنند.

شهردار لشت‌نشا خاطرنشان کرد: شهرداری در گذشته زباله‌ها را پس از جمع آوری به شرکت کود آلی در جاده لاکان تحویل می‌داد یا در محل سراوان رشت دفن می‌کرد. در دوره پنجم شورا پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که شرکت کود آلی محل بازیافت زباله است در حالی که محل دفن سراوان فعلاً قابلیت بازیافت را ندارد. تصمیم گرفتیم برای حفظ محیط زیست فقط در مواقع اضطراری و روزهای تعطیل که شرکت کود آلی پذیرش ندارد زباله‌ها را به سراوان انتقال دهیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان رشت با شش بخش مرکزی، لشت‌نشا، خمام، کوچصفهان، سنگر و خشک بیجار، ۹۵۶ هزار و ۹۷۱ نفر جمعیت دارد که ۷۴۸ هزار و ۷۱۱ نفر در نقاط شهری و ۲۰۸ هزار و ۲۵۶ نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

کد خبر 451423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.