"گردشگری" و "مشارکت شهروندان" دو رکن اصلی توسعه آستارا است

شهردار آستارا گفت: توسعه همه جانبه شهر تنها در سایه جلب مشارکت شهروندان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی که یکی از بهترین آن‌ها گردشگری است میسر می‌شود.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات عمرانی شهرداری آستارا اظهار کرد: شهرداری با اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف شهر دنبال تحقق توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف بوده و توزیع عادلانه خدمات رویکرد اصلی در سه سال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری با اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی در مسیر خدمتگزاری صادقانه، رفع دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان این شهر تلاش می‌کند تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب، رضایت مندی همه را نیز جلب کند.

آسفالت ۲۸ هزار مترمربع از معابر شهری

شهردار آستارا گفت: از شهریورماه ماه ۱۳۹۶ تا شهریورماه امسال ۱۲۸ هزار مترمربع از معابر شهری آستارا با صرف هزینه‌ای بالغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آسفالت شده است.

معیتی افزود: در این طرح کوچه‌های شهرک مهدی، حریم رودخانه مرداب، کوچه پنجم نهانی، کوچه پنجم نجاتی (حکیم نظامی غربی)، کوچه‌های پنجم، ۹، ۱۵، ۱۹و ۱۱ شهید رستمیان، کوچه شهید نشاطی و میدان شهید رجایی و خیابان‌های منتهی به آن و کوچه کوزه‌گری و ۱۷ در زمین‌های شیلات، کوچه شهید دهنیا، سیدی مقدم در کوی رحمانی و خیابان شهید اکسیر (حریم رودخانه مرداب) خیابان شکوفه در شهرک عباس‌آباد آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته توسط شهرداری جهت کاهش ترافیک در شهر اقدامات خوبی شده است، تصریح کرد: تعریض پل مرداب در خیابان امام خمینی(ره) یکی از اقدامات مهم عمرانی شهرداری بود که باعث کاهش ترافیک و روان شدن عبور و مرور خودروها در این خیابان پرتردد شده است.

شهردار آستارا با بیان اینکه در این مدت، انتهای کوچه پنجم رستمیان به طرف جاده کمربندی بازگشایی شده است، گفت: مسیر باند کندرو در شهرک عباس‌آباد به طول یکصد متر زیرسازی شد، ساختمان پایش تصویری در محوطه شهرداری بازسازی شده و اتاقک پلیس در تقاطع بازار ماهی‌فروشان احداث شده است.

معیتی عنوان کرد: اصلاح هندسی تقاطع بلوار امام حسین(ع) و خیابان ۲۵ متری شهرک عباس‌آباد شامل جدول‌کاری، ایجاد فضای سبز و آسفالت، اصلاح طرح هندسی فلکه شهید رجایی، رفیوژ وسط در خیابان مرزداران جهت ساماندهی و کنترل ترافیک معابر اطراف پایانه مسافری گمرک به طول ۲۴۰ متر از دیگر اقدامات مهم شهرداری در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث میدان در تقاطع بلوار معاد و خیابان شهید رستمیان، تهیه و نصب تعداد ۲۲۰ عدد تابلوهای راهنمایی و رانندگی و راهنمای مسیر شامل علائم ترافیکی و چراغ‌های چشمک زن در معابر سطح شهر انجام شده است.

۳۲ هزار مترمربع پیاده‌روسازی در معابر شهر

شهردار آستارا گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی معابر شهری آستارا اجرا شده است.

معیتی اظهار کرد: در این طرح پیاده‌روسازی معابر سطح شهر روبروی اداره ثبت احوال، ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی، حکیم نظامی شرقی، خیابان قدس، روبروی بانک توسعه صادرات، ورودی پاساژ عمیدی، ضلع شمالی باغ ملی، خیابان امام خمینی(ره) روبروی پاساژ نور، خیابان فارابی، پل فارابی، میدان و خیابان امام خمینی(ره)، خیابان حکیم نظامی، میدان امام حسین(ع)، خیابان خواجه نصیر در شهرک عباس آباد، شهید رستمیان، ابتدای خیابان اسکله و بلوار بسیج (حدفاصل خیابان آتش نشانی تا فلکه گاز)، تقاطع کوچه تخته فروش با سفیر امید و خیابان شهید رجایی اجرا شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز دوم بهسازی و زیباسازی پیاده‌روهای خیابان شریعتی غربی و روبروی فروشگاه اتکا در خیابان امام خمینی(ره) اجرا شده است.

شهردار آستارا به اقدامات عمرانی شده در بخش فضای سبز اشاره و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته، احداث پارک کودک در شهرک عباس آباد، پارک محله‌ای در کوچه پانزدهم خیابان شهید رستمیان به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساماندهی فضای سبز و نصب المان در حاشیه شرقی تالاب استیل، احداث پارک با نام شهدای مدافع حرم در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار و ساخت گلخانه و نمایشگاه دائمی گل و گیاه واقع در ورودی شهر آغاز شده است.

معیتی اضافه کرد: فاز نخست عملیات ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار فضای سبز رفیوژ وسط بلوار بسیج و بلوار شهید حسین‌نژادی به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.

اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی

وی گفت: در سه سال گذشته در راستای هدایت آب‌های سطحی در این شهر اقدامات بسیار خوبی شده است.

شهردار آستارا اظهار کرد: شهرداری در این مدت، عملیات احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شامل جدول‌گذاری و اجرای کانیوو در انتهای کوچه تخته فروش، خیابان نبوت در غلام محله و تقاطع خیابان مطهری در مجموع به طول یک هزار و ۵۰ متر، در خیابان شهید عین‌الله‌زاده (کشاورز)، داخل محوطه گمرک، خیابان شهید حاجی عباسی به طرف بلوار جمهوری اسلامی به طول ۲۰۰ متر اجرا کرده است.

معیتی ادامه داد: در این مدت احداث کانال بتنی با پوشش دال بتنی مسلح در خیابان شهید رجایی به طول ۸۰۰ متر، در کوچه هفتم رحمانی و انتهای شالیزار و غلام محله روبروی هتل نگین، کانال بتنی با پوشش فلزی در کوچه علی شیرزاد(کوی ستارزاده) به طول ۱۶۰ متر، کانال روباز در محوطه ترمینال مسافربری و بلوار جمهوری به طول ۳۵۰ متر و در خیابان اسکله از میدان زکات به طرف میدان شهید تقوی به طول ۲۱۰ متر و در کوچه هشت متری اول کشاورز به طول ۲۰۰ متر جهت جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی انجام شده است.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث کانال برای تکمیل پروژه در بیرون محوطه گمرک در بلوار جمهوری اسلامی به طول ۱۵۰ متر، اتمام عملیات اجرایی کانال هدایت آب‌های سطحی در بلوار جانبازان روبه‌روی مسکن معلولان به طول ۱۳۰ متر اجرا شده است.

شهردار آستارا تصریح کرد: جوی جدول جهت جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در ضلع غربی خیابان فارابی به طول ۹۰۰ متر، حد فاصل خیابان حافظ تا خیابان قدس به طول ۴۰۰ متر، در خیابان ۲۴ متری فرهنگیان به طول ۷۰۰ متر، در کوی دانش به طول ۹۰۰ متر، در هشت متری اول خیابان کشاورز و کانیوو در کوچه بهشت کاکتوس‌ها احداث شده است.

معیتی عنوان کرد: در این مدت نهر بتنی با درپوش فلزی در کوچه‌های تابنده، انتهای شالیزار به طرف نجاتی، انتهای کوچه حسینیه، ستارخان، هفتم و نهم شهید خدایی، اول حکیم نظامی غربی، هفتم فارابی، ستار زاده، پنج، هفت و ۱۹ شهید رستمیان، اول و سوم اکبرزاده، وحدت سه در شهرک عباس آباد در مجموع به طول یک هزار و ۹۵۰ متر ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم احداث کانال هدایت آب‌های سطحی غلام محله و بخشی از شهرک عباس آباد به طول ۱۶۰ متر، در انتهای خیابان شالیزار به طول ۳۰ متر و اصلاح کف کانال در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی در فاز دوم شهرک عباس آباد به طول ۲۱۰ متر و دو کانیوو در زمین‌های شیلات، کوچه‌های ضلع جنوبی بلوار معاد، بن بست دوم خیابان فرهنگ، میناخانی، سلمان نژاد، نهانی، شمسی نژاد، شهرک نصیرنیا، کوچه دوم نجاتی و بن بست پنجم خلیل آباد و انشعابات کوچه پنجم نهانی و هفتم رستمیان و انتهای خیابان نبوت در غلام محله و انتهای کوچه ستارزاده در قنبر محله در مجموع به طول شش هزار و ۴۰۰ متر، بهسازی و اصلاح کانال راهروی اصلی بازار بزرگ ساحلی به طول ۲۳۰ متر انجام شده و احداث کانیوو بتنی پیش ساخته جهت هدایت آب‌های سطحی در شهرک ولیعصر (عج)، کوچه ۱۵ شهید رستمیان، خیابان شهید رجایی و کوچه اول بلوار معاد به اتمام رسیده و کانال، فاضلاب و انهار سطح شهر پاکسازی و لایروبی شده است.

اجرای طرح‌های ترافیکی متناسب

شهردار آستارا اظهار کرد: اجرای طرح‌های ترافیکی متناسب با بافت شهر مرزی آستارا برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و گردشگران بسیار لازم و ضروری است.

معیتی افزود: طرح‌های ترافیکی بسیار خوبی توسط کارشناسان عمران شهرداری طراحی و در دست اقدام است که در آینده تردد شهروندان و مسافران ورودی به شهر گردش پذیر آستارا بسیار تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته توسط شهرداری آستارا جهت کاهش ترافیک در سطح شهر اقدامات خوبی شده است، گفت: تعریض پل مرداب در خیابان امام خمینی(ره) شامل تعریض پل، آسفالت کاری، پیاده رو سازی طرفین و معابر اطراف پل، نورپردازی و زیباسازی پل یکی از اقدامات مهم عمرانی شهرداری بود که باعث کاهش ترافیک و روان شدن عبور و مرور خودروها در این خیابان پرتردد شده است.

شهردار آستارا با بیان اینکه در این مدت، انتهای کوچه پنجم رستمیان به طرف جاده کمربندی بازگشایی شده است، ادامه داد: مسیر باند کندرو در شهرک عباس‌آباد به طول یکصد متر زیرسازی شد، ساختمان پایش تصویری در محوطه شهرداری بازسازی شده و اتاقک پلیس در تقاطع بازار ماهی‌فروشان احداث شده است.

معیتی عنوان کرد: اصلاح هندسی تقاطع بلوار امام حسین (ع) و خیابان ۲۵ متری شهرک عباس‌آباد شامل جدول کاری، ایجاد فضای سبز و آسفالت، اصلاح طرح هندسی فلکه شهید رجایی، رفیوژ وسط در خیابان مرزداران جهت ساماندهی و کنترل ترافیک معابر اطراف پایانه مسافری گمرک به طول ۲۴۰ متر و اصلاح تقاطع‌های ورودی خیابان شیخ کریم، جنب کتابخانه شهید نشاطی، خیابان رستمیان، خیابان شکوفه در شهرک عباس آباد، کوچه شهید نوبخت، خیابان قدس به طول ۲۴۰ متر از دیگر اقدامات مهم شهرداری در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث میدان در تقاطع بلوار معاد و خیابان شهید رستمیان، احداث پل تقاطع کشاورز و شالیزار، بازگشایی حریم رودخانه در محل تلاقی با خیابان فارابی، پل عابر پیاده در کوی خلیل آباد تکمیل شده است.

شهردار آستارا ادامه داد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی و راهنمای مسیر در سطح شهر شامل نصب چراغ‌های چشمک‌زن، علائم اخباری و ترافیکی و پایه چراغ در طول مسیر پیاده روی دیواره سنگی ساحل شریعتی به تعداد ۱۷ عدد تهیه و نصب شده و همچنین جایگاه‌های تبلیغاتی در سطح شهر توسط مهندسان مشاور ذی‌صلاح مطالعه و ساماندهی شده است.

معیتی با بیان اینکه در ضلع غربی پارکینگ بازار بزرگ ساحلی غرفه‌های جدید احداث شده و فلافل‌فروشان سیار در آن‌ها ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: دو باب غرفه جهت استفاده شرکت‌های تعاونی مسافربری برون‌شهری و دو باب اتاقک جهت استفاده کارواش و انباری در ترمینال احداث شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی خیابان ۲۵ متری شهرک عباس‌آباد شامل اجرای جوی جدول پیاده‌روسازی ایجاد فضای سبز و تأمین روشنایی، زیرسازی و آسفالت از جاده کمربندی تا تقاطع خیابان امام حسین (ع) اجرا شده است.

شهردار آستارا از انجام عملیات کف‌سازی در پارک ساحل سفیر امید به مساحت ۹۰۰ متر مربع و رنگ‌آمیزی و زیباسازی دیوار ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی به مساحت ۳۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: احداث پله و رمپ دسترسی در ساحل شریعتی و دیواره‌سازی در ضلع شمال غربی پل مرداب به طول ۳۵ متر اجرا شده است.

معیتی با بیان اینکه اتاقک نگهبانی در محوطه اداره پلیس پیشگیری و امنیت احداث شده است، گفت: سامانه شماره‌های فوریتی خدماتی ۱۳۷ و حمل و نقل ۱۳۳ جهت دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان در شهرداری راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تجهیز شناگاه‌های طرح سالم‌سازی سفیر امید و بهسازی و بازسازی و توسعه ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در ضلع شمالی طرح دریا، یادآور شد: احداث سپتیک و انبار فاضلاب برای این سرویس‌ها، تکمیل عملیات احداث سن روباز در طرح سالم سازی سفیر امید با ظرفیت ۴۰۰ نفر و بازسازی و بهسازی آلاچیق‌های طرح سالم سازی سفیر امید در راستای توسعه صنعت توریسم این شهر انجام شده است.

شهردار آستارا با اشاره به بهسازی و رنگ‌آمیزی مزار شهدای این شهر، گفت: احداث شش باب مغازه در بلوار معاد (ضلع شمالی آرامستان) مجموعاً به مساحت ۲۳۰ مترمربع، آغاز عملیات احداث یک غرفه گل‌فروشی در ورودی آرامستان، زیباسازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای سطح شهر، احداث سرویس بهداشتی در ضلع جنوب شرقی میدان امام حسین(ع)، بازسازی و زیباسازی نرده‌های طرفین پل فارابی ادامه دیواره سازی ساحل شریعتی و بلوار بسیج (حدفاصل خیابان آتش نشانی تا فلکه گاز) از دیگر اقدامات شهرداری آستارا در این مدت بوده است.

معیتی خاطرنشان کرد: در سه گذشته در مجموع، نهر و کانال به طول شش هزار و ۹۰۰ متر، زیرسازی و عملیات خاکی ۱۷۰ هزار مترمکعب، دو کانیوو به طول شش هزار و ۴۰۰ طول، جدول کانیوو و تک جدول به طول پنج هزار و ۷۰۰ متر، تک کانیوو به طول ۸۰۰ متر در این شهر اجرا شده است.

وی به اقدامات عمرانی شده در بخش فضای سبز اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته، احداث پارک کودک در شهرک عباس آباد، پارک محله‌ای در کوچه پانزدهم خیابان شهید رستمیان به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و ساماندهی فضای سبز و نصب المان در حاشیه شرقی تالاب استیل انجام شده است.

شهردار آستارا با اشاره به احداث پارک با نام شهدای مدافع حرم در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار، عنوان کرد: گلخانه و نمایشگاه دائمی گل و گیاه آستارا نیز احداث شده که مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفته است.

کد خبر 451384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.