حمایت از تولیدکنندگان داخل در راستای افزایش رونق کسب و کار در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از هماهنگی و برنامه ریزی های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان داخل استان، در راستای افزایش رونق کسب و کار و بهبود اشتغال در شهر مقدس مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از خزانه‌های کاشت گل مورد نیاز در برنامه گل کاری ۱۴۰۰، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ در سطح کلان‌شهر مشهد، و از طرفی ظرفیت خوب تولید در بین تولیدکنندگان داخل استان، تلاش شده تا گل‌های موردنیاز، که قابلیت تولید با کیفیت مناسب، توسط تولید کنندگان بومی وجود دارد، از داخل استان تأمین شود.

وی افزود: در همین راستا با توجه به نزدیکی محل تولید، و قابلیت رقابت با تولیدکنندگان خارج استان، به عنوان نمونه بیش از ۱۱ میلیون بوته گل بنفشه مورد نیاز بهار، توسط تولید کنندگان مشهدی، تأمین خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در برنامه‌های بهار ۱۴۰۰، کاشت گل‌های پیازی به صورت متمرکز در برخی بوستان‌ها نظیر بوستان ملت که در سال‌های گذشته متداول بود، صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تمرکز جمعیت، مقرر شده گل‌های پیازی لاله و نرگس در سطح معابر و عرصه‌های عمومی کاشته و زینت‌بخش بهار مشهد شود.

یعقوبی افزود: امسال با توجه به برگزاری مناقصه عمومی، بیش از ۸۰ درصد از گل‌های مورد نیاز استقبال از بهار از داخل استان تهیه می‌شود که این میزان، در مقایسه با سنوات قبل، بی‌سابقه است و به توانمند سازی تولیدکنندگان داخل استان و افزایش اشتغال، کمک خواهد نمود.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: علاوه بر برنامه‌ریزی در راستای کاشت بوته‌های گل فصلی، به منظور افزایش زیبایی بصری فضای سبز شهری و توسعه گل‌های دائمی در سطح شهر، تا پایان آذرماه بیش از ۱۰ هزار درختچه گل دار نیز در سطح شهر مشهد کاشته خواهد شد.

شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این بازدید، با اشاره به عملکرد خوب شهرداری در زمینه برنامه‌ریزی در راستای تأمین گونه‌های مورد نیاز از داخل استان، گفت: مبنای شورای پنجمین این بوده است که بتوانیم شهروندان را ابتدا در شهر مشهد و سپس در شهرهای دیگر استان تقویت کنیم و به همین منظور در سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که در حوزه تأمین گل و گیاه مورد نیاز در فضا آرایی شهر، این گونه‌ها از تولید کننده‌های داخل استان تأمین شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سیاست حمایت از تولیدکنندگان داخل استان را پیش ببریم، باید از ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در حوزه تولید کنندگان گل و گیاه حمایت کنیم و با نظارت و حمایت مستمر در این زمینه گام برداریم.

رمارم افزود: متأسفانه فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در این استان سال‌ها است که با مشکل اشتغال مواجه هستند و امیدواریم این سیاست‌های حمایتی بتواند انگیزه‌ای برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای این فارغ‌التحصیلان باشد.

کد خبر 451374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.