ابتکار چین در راه اندازی آزمایشگاه سیار تست کرونا

از زمان شیوع اپیدمی ویروس کرونا تاکنون، منتظر ماندن در صف‌های طولانی آزمایش‌های مربوط به بیماری کووید -۱۹ به یکی از موانع اصلی در انجام تست‌های مردمی تبدیل شده است، با این حال، ظهور یک آزمایشگاه سیار می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

به گزارش ایمنا، تیمی از محققان دانشگاه «تسینگوا» (Tsinghua) و شرکت فناوری «کاپیتال بیو» چین یک ون سیار برای انجام تست‌های کرونا تولید کرده‌اند که آزمایشگاه سیار کووید -۱۹ نامیده می‌شود؛ این آزمایشگاه سیار قابلیت تجزیه تحلیل سریع نمونه‌های اسید نوکلئیک را در محل دارد و به مردم این اجازه را می‌دهد تا نتایج تست‌های خود را در طول ۴۵ دقیقه دریافت کنند؛ این بازه زمانی برای مشخص شدن نتیجه تست کرونا به مراتب از گذشته سریع‌تر است.

«چنگ جینگ» محقق ارشد و استاد دانشگاه «تسینگوا» اعلام کرده است که این آزمایشگاه سیار به ربات‌هایی مجهز است که نمونه‌های مربوط به ترشحات حلقی فرد را می‌گیرند؛ در این آزمایشگاه سیار همچنین غیرفعال کننده‌های ویروسی و آنالیزورهای خودکار تراشه‌های میکروسیال وجود دارد؛ این امکانات سرعت انجام تست‌های این آزمایشگاه سیار را سه برابر کرده و خطر آلوده شدن به ویروس کرونا را در مقایسه با سایر روش‌های نمونه‌گیری کاهش داده است.

بر اساس این خبر، هر آزمایشگاه سیار دارای یک سیستم ارتباطی اینترنت نسل ۵ است تا نتایج انجام تست‌ها را سریعاً گزارش دهد؛ این آزمایشگاه سیار می‌تواند روزانه ۵۰۰ تا ۲ هزار تست انجام دهد و صرفاً به حضور دو کارمند و یک راننده نیاز دارد؛ یک نفر مسئول عملیات ربات‌های نمونه گیر است و دیگری به افزودن نمونه‌های غیر فعال شده به تراشه‌های تشخیصی و خواندن نتایج تست در کامپیوتر موظف شده است.

بر این اساس، آموزش این دو کارمند برای کار در این آزمایشگاه سیار، صرفاً دو ساعت زمان برده است.

هر کدام از این آزمایشگاه‌های سیار هم اکنون ارزشی معادل ۲ میلیون یوان (حدود ۲۹۹ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا) دارد و ظرفیت تولید فعلی این ون‌های سیار ۲۰ عدد در ماه است؛ اولین نمونه این آزمایشگاه سیار در بیمارستانی در جنوب چین واقع در شهر « Zhuhai» مستقر شده است.

بر اساس این خبر، برخی از ابزارها مانند ربات‌های نمونه گیر و تراشه‌های تشخیصی به کار گرفته شده در این آزمایشگاه‌های سیار ثبت اختراع شده‌اند و آزمایشگاه سیار تست کووید -۱۹ ساخت چین در حال بازاریابی جهانی است.

منبع: CRI

کد خبر 451364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.