زمینه ازدواج جوانان فراهم شود

امام‌جمعه موقت بوئین‌میاندشت با بیان اینکه زمینه ازدواج جوانان در جامعه فراهم شود، گفت: اگر جوانی به فساد کشیده شود کسانی که جامعه را به سمتی بردند که زمینه ازدواج سخت شده است در گناه آن‌ها شریک هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام ابراهیم محمدی امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوئین میاندشت با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) برای احیای دین اسلام و مکتب شیعه سختی‌‎های فراهانی تحمل کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه فرهنگ سازی و ترویج مکتب اهل بیت در بین نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه ولایت پذیری در رفتار امام به اعتراض لایحه کاپیتولاسیون مشهود شد چون سند بردگی ملت ایران در برابر آمریکا بود، تصریح کرد: دشمن روی افکار جوانان از طریق فضای مجازی کار می‌کند تا حکومت پهلوی را خوب جلوه دهد.

امام‌جمعه موقت بوئین میاندشت با تأکید بر حفظ اتحاد بین شیعه و سنی، گفت: ازدواج سنت حسنه پیامبر (ص) است و باید زمینه ازدواج جوانان در جامعه فراهم شود، برخی با ایجاد سنت‌های غلط در جامعه موجب فساد جوانان می‌شوند بعد ادعای پیروی اهل بیت را نیز دارند.

محمدی افزود: اگر جوانی به فساد کشیده شود کسانی که جامعه را به سمتی بردند که ازدواج جوانان سخت شده است در گناهش شریک هستند.

وی افزود: وی گفت: مهم‌ترین شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی، ازدواج به موقع و آسان و پرهیز از تشریفات آن چنانی است اما شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی به جوان‌ها اجازه نمی‌دهد که به فکر ازدواج باشند.

امام‌جمعه موقت بوئین میاندشت با بیان اینکه کار فرهنگی تزریق دینداری و معنویت در جامعه است، تصریح کرد: خلأ معنوی و فرهنگی در جامعه به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شده است، امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش در جامعه شده است.

کد خبر 451355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.