پیام تبریک شهردار فلورانس  به سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان

داریو ناردِلا شهردار فلورانس در پیام تبریکی به سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: اطمینان دارم که این جشنواره تنها یک موفقیت فردی نیست بلکه فرصتی برای سرگرمی و فرار از این دوران حساس است.

به گزارش ایمنا، داریو ناردِلا شهردار فلورانس ایتالیا در این پیام گفت: سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معتبر و پرآوازه‌ی فیلم هر ساله با همکاری سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود. از این رو به برگزارکنندگان آن به خاطر تعهد و تلاششان برای برپا داشتن این جشنواره که در آن تعداد بسیار زیادی از فیلم‌های کوتاه و پویانمایی از سراسر جهان به نمایش گذاشته خواهد شد و روزانه کارگاه‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌هایی توسط هنرمندان و فیلمسازان نامور ایرانی و جهانی برگزار خواهد شد تبریک می‌گویم.

شهردار شهر فلورانس گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم که به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد فرصتی برای از سر گرفتن روابط دوستانه و همکاری میان دو شهر تاریخی فلورانس و اصفهان که از سال ۱۳۷۷ خواهرخوانده بوده‌اند، فراهم می‌سازد.

وی افزود: سابقه‌ی روابط بین‌المللی ما بر اساس یک مسیر مشترک و تشابهات فراوان شکل گرفته و تقویت شده است: هر دو شهر خواهرخوانده ما دارای مراکز مهم فرهنگی و برخوردار از آموزش و دانشگاه‌های با قدمت هستند. در سایه توجه زیاد به جوانان و نوآوری و توسعه اقتصادی و اجتماعی، هر دو شهر ما در حوزه سیاست‌های فرهنگی و میراثی که دارایی و سرمایه نسل آینده ما محسوب می‌شوند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ناردِلا گفت: هر دو شهر گذشته‌ای درخشان دارند که این مزیت مانند هر مزیت دیگری این مسئولیت را به همراه دارد که باید برای ساختن حال و آینده‌ای بهتر سخت تلاش کنیم. ما مسئولیم تا میراثمان را با یک سرمایه‌گذاری پربار برای نسل آینده و معیارهای زندگی بهتر برای جوامع‌مان به آیندگان منتقل کنیم. بنابراین، اطمینان دارم که سینما و جشنواره‌های فیلم می‌توانند وسیله‌ای مؤثر و قدرتمند در روایت‌گری برای اهداف اجتماعی و غنای فرهنگی به ویژه برای نسل جوان محسوب شوند.

شهردار شهر فلورانس ایتالیا در ادامه عنوان کرد: تمرکز و هدف جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نزدیک کردن کودکان و نوجوانان به فرهنگ، هنر، ارزش‌های قومی، تقویت عزت‌نفس، مسئولیت اجتماعی، اهمیت دادن به طبیعت و همچنین آگاهی‌افزایی در خصوص مشکلاتی است که نسل جوان در آینده با آن مواجه خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: در این دوران همه‌گیری، بیشترین صدمات فیزیکی و تحصیلی متوجه کودکان خواهد بود و اطمینان دارم که این جشنواره تنها یک موفقیت فردی نیست بلکه فرصتی برای سرگرمی و فرار از این دوران حساس است. از طرف شهر فلورانس بابت فراهم آوردن این فرصت برای تجدید روابطمان از شما سپاسگزار، و معتقدم که سیاست‌های فرهنگی مقدمات صلح و ثبات هستند و گفتمان میان شهرها و دولت‌های محلی قطعاً مؤثرترین راه برای دستیابی به این هداف است. برای جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان بهترین دستاوردها را آرزو می‌کنم. لطفاً تبریکات ما را از شهر فلورانس پذیرا باشید.

پیش از این نیز دیگر شهرداران شهرهای خواهرخوانده اصفهان پیام‌های خود را برای سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ارسال کرده بودند.

کد خبر 451334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.