تماس‌های کوتاه مکرر خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد

مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا تماس کوتاه، اما مکرر برقرار کنند در معرض ابتلا به بیماری قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این اعلام شده بود کسانی که به مدت حداقل ۱۵ دقیقه متوالی در فاصله دو متری فرد مبتلا به بیماری کرونا قرار بگیرند، باید خود را قرنطینه کنند، زیرا با فرد بیمار تماس نزدیک داشته‌اند و ممکن است به ویروس کووید -۱۹ مبتلا شده باشند. به تازگی مشخص شده است اگر فردی در طول مدت ۲۴ ساعت، چندین بار با بیمار کرونایی تماس کوتاه برقرار کرده و کل مدت زمان این تماس‌ها ۱۵ دقیقه باشد در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار خواهد گرفت.

سازمان CDC پس از بررسی میزان شیوع بیماری کرونا در یک زندان در ورمونت آمریکا، تعریف خود را از تماس نزدیک افراد با یکدیگر تغییر داد. در این زندان یک کارمند ۲۰ ساله پس از ۲۲ تماس کوتاه تقریباً یک دقیقه‌ای با افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بود به ویروس کووید -۱۹ آلوده شد. با توجه به فیلمی که حین تماس این کارمند با زندانیان ضبط شد او تقریباً ۱۷ دقیقه با افراد بیماری که در طول هشت ساعت زمان کاری او هیچ علائمی از خود بروز ندادند تماس داشت.

این کارمند در تمام تعاملات خود از ماسک پارچه‌ای، روپوش و محافظ چشم استفاده کرده بود. زندانیانی که با او تماس داشتند نیز بر صورت خود ماسک داشتند. تنها چندین فرد که نزدیک در سلول‌های خود یا در سالن ورزشی زندان بودند و با او تماس داشتند از ماسک استفاده نکردند.

بر اساس توصیه‌های منتشر شده جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، افراد باید به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌های خود را بشویند.

کد خبر 451320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.