افراد بدون ماسک اجازه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند

مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، افراد بدون ماسک نباید وارد وسایل حمل و نقل عمومی شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان CDC بار دیگر بر لزوم استفاده از ماسک در هواپیما، کشتی، قطار، مترو، اتوبوس و تاکسی تاکید کرده است. علاوه بر این افراد باید در فرودگاه‌ها، پایانه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های قطار و بنادر نیز از ماسک استفاده کنند.

بر اساس دستورالعمل‌های منتشر شده سازمان CDC، شرکت‌های حمل و نقل و اپراتورها باید هنگام رزرو بلیط به مسافران اطلاع دهند که استفاده از ماسک حین سفر الزامی است و اگر افراد ماسک نزنند، نمی‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اپراتورهای وسایل حمل و نقل عمومی نیز فقط باید به افرادی اجازه سفر کردن بدهند که ماسک بر صورت خود دارند. تنها کودکان زیر دو سال و افرادی که مشکلات تنفسی دارند لازم نیست ماسک بزنند.

مسافران می‌توانند فقط برای خوردن، آشامیدن، مصرف دارو یا احراز هویت برای مدت کوتاهی ماسک را از صورت خود بردارند. شرکت‌های حمل و نقل عمومی می‌توانند ماسک در اختیار افرادی که بدون ماسک در این مکان‌ها حاضر شده‌اند قرار دهند و اگر از این قانون پیروی نکردند مسافران را پیاده کنند.

به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی، همه افراد باید علاوه بر استفاده از ماسک، دیگر اقدامات بهداشتی را رعایت کنند. به نظر می‌رسد که رعایت اقدامات پیشگیرانه به همراه ضدعفونی کردن سطوح و محیط‌های عمومی می‌تواند از سلامت کارکنان و مسافران وسایل حمل و نقل عمومی محافظت ‌کند.

کد خبر 451319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.