کاهش ۲۵ میلیارد تومانی دیون شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: عده زیادی از پیمانکارانی بستانکار از شهرداری، تسویه حساب شدند و امروز بدهی شهرداری به پیمانکاران از ۴۵ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در نشست با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها را افزایش کیفیت زندگی شهروندان دانست و اظهار کرد: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری معتقد بوده که برنامه‌ریزی راهکاری برای مقابله با چالش‌های پیش روی مدیریت شهری و نشان دهنده راه آینده است از این رو در سه سال گذشته با رویکرد عملیاتی و توسعه‌ای به موضوعات شهری نگریسته و وارد عرصه خدمت رسانی به شهروندان شده است.

وی با اشاره به تغییر نگرش در بودجه نویسی و همچنین برنامه محوری ردیف‌های اعتباری و عملکرد هدفمند شهرداری زرین شهر، افزود: شهرداری این شهر در آغاز فعالیت خود در دوره پنجم با چالش ۴۵ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران و همچنین بدهی جاری و پرسنلی مواجه بود.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام شهرداری که تعدادی از آنها همچون شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، پارک سوار و شهرک مشاغل کارگاهی پروژه‌هایی بود که مطالبات مردمی داشت.

محمدی ادامه داد: در سه سال گذشته حرکت شهرداری زرین شهر بر اساس برنامه ریزی اصولی و مدون با هدف عبور از چالش بدهی‌های جاری و عمرانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام برنامه ریزی شد و علی رغم مشکلات سخت اقتصادی و کاهش درآمدها با حمایت شورای اسلامی شهر و همچنین مشارکت حداکثری شهروندان موفق شدیم چالش‌ها و بحران‌های پیش روی شهرداری را که در سال‌های گذشته کم نظیر بود را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به تحقق کامل بودجه سال ۹۸ شهرداری زرین شهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بدهی‌های جاری شهرداری به شکل چشمگیری کاهش یافت و خوشبختانه در حال حاضر شهرداری زرین شهر بدهی مالیاتی ندارد.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: عده زیادی از پیمانکارانی بستانکار از شهرداری، تسویه حساب شدند و امروز بدهی شهرداری به پیمانکاران از ۴۵ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

محمدی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین شهر با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور معاون وزیر کشور، عنوان کرد: پروژه‌های نیمه تمام اولویت دار شهرداری همچون شهرک حمل و نقل کالای
زرین شهر و شهرک مشاغل کارگاهی به بهره برداری رسید و فاز دوم شهرک مشاغل کارگاهی نیز آغاز شده و در تلاش هستیم تا پایان دوره پنجم تعداد قابل توجه دیگری از پروژه‌های شهرداری را به بهره بردای برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌های شهرهای کشور در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: زرین شهر به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ به عنوان یکی شهرهای برخوردار استان اصفهان شناخته می‌شود بر همین اساس انتظارات بسیاری از شهرداری وجود دارد و این در حالی است که این نگاه به هیچ عنوان صحیح نبوده چراکه مدیریت شهری در دریافت مطالبات قانونی خود از صنایع نیز با چالش‌های بسیاری مواجه است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر میراث دار تغییراتی است که در چندین دهه گذشته در شهر ایجاد شده و منجر به ایجاد و استقرار صنایع بزرگ در این شهر گردیده است و امروز با وجود آسیب‌هایی که این صنایع به زیرساخت‌های شهری وارد می‌کنند با تغییر قوانین عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شاهد تقسیم این نوع عوارض به صورت استانی هستیم.

محمدی اظهار کرد: کمبود زمین در زرین شهر یکی از معضلاتی است که ابعاد آن در چند دهه گذشته بیشتر خود را نشان داده است از این رو در طرح جامع زرین شهر تلاش شد ظرفیت‌های جدیدی در حوزه مسکن دیده شود.

وی تصریح کرد: میزانی از ظرفیت‌های جدید پیش بینی شده در طرح جامع زرین شهر در شورای عالی برنامه ریزی استان به تصویب رسید اما در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب نرسید.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: در نهایت دو هفته گذشته طرح جامع زرین شهر به تصویب رسید، و باید گفت طرح تصویب شده علی رغم وجود برخی قابلیت‌های خوب، برخی معایب نیز دارد چراکه مباحث و ظرفیت‌های توسعه‌ای محدوده شهر و کمربندی شمال شهر از این طرح حذف شد و ظرفیت جدیدی برای توسعه مسکن بجز محدوده خیابان شهید چاوشی که ظرفیت محلی است دیده نشده است.

محمدی ادامه داد: ایراد فنی که مشاور طرح به ان تکیه کرده ان است که در سال‌های گذشته به برخی ظرفیت‌هایی که در محدوده شهر وجود داشته پرداخته نشده است و تا زمانی که ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت بالفعل تبدیل نشوند نباید انتظار داشته باشیم که ظرفیت‌های جدیدی به محدوده شهر اضافه شود.

کد خبر 451307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.